BorderFree מעדכנת: תגייס 70-80 מיליון דולר

החברה מספקת פתרונות להפעלת אתרי מסחר אלקטרוני בינלאומיים לרשתות שיווק אמריקאיות ■ ההנפקה לא תכלול הצעת מכר

נראה שהחברה הישראלית הבאה שעומדת להיות מונפקת בשוק ההון האמריקאי לפני אפריל היא BorderFree. החברה, שמספקת פתרונות להפעלת אתרי מסחר אלקטרוני בינלאומיים לרשתות שיווק אמריקאיות, עדכנה הבוקר (שעון ארה"ב) את טיוטת התשקיף שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב, וכללה בה את מבנה ההנפקה המדויק.

החברה תנפיק 5 מיליון מניות לפי 14-16 דולר למניה, וכך תגייס 70-80 מיליון דולר לפי שווי של 427-488 מיליון דולר "אחרי הכסף" (457 מיליון דולר בממוצע). לאחר ההנפקה תחל המניה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול BRDR. ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, לפחות לא בשלב זה, ואופציית ה"גרין שו" לחתמי ההנפקה תאפשר לחברה לגייס 10.5-12 מיליון דולר נוספים.

BorderFree, שנקראה בעבר FiftyOne, והוקמה על-ידי הישראלי יובל טל, אינה חברה צעירה, לפחות במונחי האינטרנט. החברה הוקמה כבר בשנת 1999, והמוצר הראשון שלה היה פתרון להמרות מט"ח של רשתות שיווק קמעונאיות. יותר מאוחר הרחיבה את סל פתרונותיה, וכך הפכה למובילה בתחומה, מה שאומר אספקת פתרונות חוצי-יבשות לרשתות שיווק אמריקאיות שמפעילות אתרי מסחר אלקטרוני בינלאומיים. מדובר בסל פתרונות כולל (החל מעיבוד תשלומים, דרך זיהוי הונאות וכלה בפתרונות שיווק) שמאפשר לאותן רשתות אמריקאיות להיות נגישות לצרכן שאינו חי בארה"ב.

כך מספקת החברה את פתרונותיה לחלק מענקיות הקמעונות בארה"ב, דוגמת Macy's, Neiman Marcus ואחרות. לחברה יש 91 לקוחות ולאלו יש 158 אתרי מסחר.

Borderfree התחילה כישראלית, ומי שבנה אותה בתחילת דרכה היה יובל טל (שפרש ממנה מאוחר יותר, ואכן שמו כלל לא נזכר בטיוטה), אך עכשיו היא קצת יותר אמריקאית מישראלית. החברה התאגדה כאמריקאית, רוב הנהלתה אמריקאית, והקשר שלה לארץ הקודש מתמצה במרכז המחקר ופיתוח המוביל מבין שניים שיש לה. מספר עובדי המו"פ של החברה הוא 49, אך היא אינה מציינת כמה מתוכם יושבים בישראל. בסך היא מעסיקה 189 איש. כמנכ"ל החברה מכהן מייקל דהסימון, שהיה בעבר בכיר בספקית פתרונות המט"ח Travelex. כיו"ר מכהן מי שמוכר הרבה יותר לקוראי העיתונות הכלכלית הישראלית - דניאל (דן) ציפורין - בעברו מנכ"ל Shopping.com הישראלית, שנמכרה לאיביי בקיץ 2005 תמורת 620 מיליון דולר במזומן.

אשתקד צמחו הכנסות Borderfree בשיעור שנתי של 36% ל-110.5 מיליון דולר, והיא רשמה כמעט איזון בשורה התחתונה (הפסד של 654 אלף דולר). זאת, לאחר שבשנה הקודמת הרוויחה 192 אלף דולר. הרווחיות הזעומה של החברה נובעת מעלות מכר גבוהה, שפירושה למעשה עלות של כל השירות שהיא מספקת. עכשיו צריך לחכות ולראות כיצד וול סטריט תגיב לביצועי החברה.

המספרים של Borderfree
 המספרים של Borderfree