רומנו: "ישראל בת ערובה של פלאפון בנושא הדור הרביעי"

מנכ"ל פרטנר תקף את פלאפון, וקרא למשרד התקשורת לאשר לפרטנר להשיק רשת דור רביעי על 5 מגה

התקפה חזיתית של מנכ"ל פרטנר חיים רומנו נגד פלאפון בעקבות העיכובים במתן אישור להפעלת רשת דור רביעי בפרטנר. לדברי רומנו, "מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פלאפון בנושא הדור הרביעי".

הוא קרא למשרד התקשורת לאשר לפרטנר להשיק רשת דור רביעי על 5 מגה בתחום ה-1800, כפי שנחשף ב"גלובס".

רומנו דיבר היום במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה החברה לצורך השקת מעבדה לחדשנות טכנולוגית לדור הרביעי. לדבריו "לא יכול להיות שפרטנר וכל מדינת ישראל יחכו רק בגלל שהפלאפון וסלקום לא התכוננו לדור הרביעי. אז מה נעשה עכשיו, נשב ונחכה ומעכב את הטכנולוגיה שבה השקענו מיליארד שקלים עד שהם יהיו מוכנים".

"לפי העיקרון הזה פרטנר לא הייתה משיקה את הדור השלישי ולא הייתה משיקה רשת gsm בשנת 98 כי היא הייתה צריכה לחכות עד שגם אחרים ישיקו. סלקום הייתה יכולה לעשות עבודה ולהיות מוכנה בדיוק כמונו. יש להם תדרים יותר מכל חברה אחרת. יש להם 17 מגה בתחום ה-1800, למה הם מחכים? הרי עד שאנחנו לא באנו עם שיתוף הפעולה עם הוט מובייל אף אחת מהן לא חשבה על שיתוף רשתות. מי מנע מפלאפון להשיק רשת משותפת עם הוט מובייל שמתארחת אצלם כבר שנתיים? איפה היו כולם?".

מפלאפון נמסר בתגובה: "פלאפון ביקשה מהמשרד כבר למעלה משנה, עוד בתקופת השר כחלון ועדן ברטל, לטפל בהקצאת תדרי הדור הרביעי. פלאפון הצהירה כבר מספר פעמים שהיא מתחייבת לפריסה מהירה של רשת ה-LTE והחברה נמצאת בהכנות מואצות במסגרת הניסוי. בקשתה של פרטנר להשקת רשת דור רביעי ברוחב פס של 5 מגה הרץ הינה זריית חול בעיניים, מאחר שאף רשת LTE בעולם לא הושקה ברוחב פס זה, ועל מנת להציע חווית דור רביעי טובה אף יש צורך ברוחב פס של 20 מגה הרץ. אנו סומכים ידינו על משרד התקשורת שמקיים בימים אלו הליך רציני להקצאה נכונה של התדרים".