אקזיט קטן: Wix רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Appixia

החברה ציינה שלרכישה לא תהיה השפעה על תוצאותיה על בסיס Non-GAAP

ההנפקה שביצעה חברת האינטרנט Wix בנאסד"ק בסוף 2013 הגדילה משמעותית את המזומנים שבקופת החברה, והיום היא מוצאת שימוש ראשון לחלק קטן מהם. Wix הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית Appixia, כשהיקף הרכישה לא דווח, אך ההערכות הן שמדובר ברכישה קטנה. החברה ציינה שלרכישה לא תהיה השפעה על תוצאותיה על בסיס Non-GAAP. שווי השוק של Wix הוא כמיליארד דולר.

"אפיקסיה מהווה תוספת מושלמת לפלטפורמה של Wix. מדובר בנדבך חשוב בדרך למימוש המשימה שהצבנו לעצמנו - מתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים לצרכי המשתמשים שלנו, ללא קשר ליכולת התקציבית או הידע הטכנולוגי שלהם", מסר אבישי אברהמי, יו"ר, מנכ"ל ומייסד Wix.

חברת Wix שהוקמה ב-2006 פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, ובחודשים האחרונים היא מפתחת גם פתרון שמאפשר להתאים את האתרים שמוקמים בעזרת הפלטפורמה שלה גם למובייל.

אפיקסיה, שפיתחה פלטפורמה לבניית אפליקציות mCommerce (מסחר מקוון באמצעות מכשירים ניידים), מהווה תוספת טכנולוגית לפתרון של Wix. לדברי ראובן שרוין, סגן נשיא למוצרים ב-Wix, במכשירי סלולר אפשר כיום להקים אפליקציות שמוסיפות יכולות כמו אינטגרציה עם המצלמה, שירותים מבוססי מיקום ועוד.

"הטכנולוגיה של אפיקסיה מאפשרת לכל מי שיש לו אתר של מכירות מקוונות ברשת להפיק בעצמו, בקלות יחסית, אפליקציה שרצה בסלולר ומנצלת את היכולות הייעודיות של המכשיר", אומר שרוין.

אפיקסיה הוקמה ב-2012 על-ידי שני שותפים, יגאל ברגר (מנכ"ל) וטל קול, שהם גם היום שני העובדים היחידים בה. השניים, שהכירו בעת שירותם הצבאי ב-8200, פיתחו יחד את הטכנולוגיה של אפיקסיה, שמאוחר יותר לקחה חלק באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל. אפיקסיה פעלה עד כה במימון עצמי וכשהייתה במהלך סבב גיוס ראשון, הגיעה ההצעה מ-Wix. "העדפנו את שיתוף הפעולה עם Wix כי להיכנס לחברה כזאת זה לממש את כל החזון שלנו", מסביר ברגר. "לחבר את המוצר שלנו למנוע ענק כמו Wix זה פשוט 'חלום רטוב', והטכנולוגיה שלנו תגיע כך להרבה יותר אנשים".

ברגר מוסיף שהמוצר כבר קיים ולקוחות משתמשים בו. "היום המוצר ניתן בחינם, ורק לקוח שגדל משלם", אומר ברגר. זהו מודל דומה לשל Wix, שמאפשרת בניית אתר חינמי אך גובה מהלקוחות על תוספות שונות.

לדברי שרוין, "אפיקסיה ייחודית בכך שעם צוות מצומצם ואיכותי השיגה פריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות. אנחנו מאוד מתלהבים מהטכנולוגיה וחושבים שהעולם שאנחנו נמצאים בו הולך להיות מאוד מעניין".

- עם מזומנים של כ-100 מיליון דולר, צפויות עוד רכישות?

שרוין: "כשיצאנו להנפקה אמרנו בפירוש שאנחנו מסתכלים על רכישות אפשריות, לאו דווקא משהו ספציפי, אבל אם נמצא סינרגיה ופתרונות מעניינים - נוכל בפירוש לרכוש".