רקטות מעזה על ישובי הדרום; במפעלים עסקים כרגיל

כ-60 רקטות נחתו מאז אמש בשטח ישראל רקטות נפלו הבוקר בשטח פתוח באזור אשדוד ואשקלון חיל האוויר תקף ברצועה ■ בסניף הדרומי של התאחדות התעשיינים דיווחו היום כי הפעילות במפעלים ובבתי המלאכה באזור לא נפגעה

יום מתוח בדרום. עשרות רקטות נורו אמש מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום וצה"ל ירה אש טנקים ותקף מהאוויר עשרות מטרות ברצועה. היום (ה') נמשך ירי הרקטות לעבר הדרום ואזעקות הופעלו באשקלון, אשדוד, יבנה וברחובות לאחר זיהוי של ירי רקטות לעבר ישראל.

שתי רקטות נחתו באזור אשקלון ואשדוד בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. אמש, נורו מתחומי הרצועה לעבר שדרות ולעבר יישובים ישראליים בעוטף עזה כ-60 רקטות ופצצות מרגמה. המתקפה הנרחבת נעשתה בידי הגי'האד האסלאמי בתגובה לפגיעה של צה"ל שלשום בחולייה שהתארגנה לקראת ביצוע ירי פצצות מרגמה לעבר ישראל.

חרף ההסלמה, בהערכות מצב שנעשו אמש ברשויות המקומיות ובפיקוד העורף הוחלט לקיים היום שגרת חיים רגילה ביישובי הדרום, ובמוסדות החינוך התקיימו הלימודים כרגיל. אלא שבסביבות השעה 10 בבוקר התחדש הירי מעזה לעבר ישראל, ורקטות נורו לעבר אשקלון ואשדוד. המשך הירי הוביל להחלטה בחלק מיישובי הדרום על הפסקת הלימודים במוסדות חינוך שאינם ממוגנים.

גם בצהריים נמשכה האש בדרום, כשכלי טייס של חיל האוויר תקף לפחות שבע מטרות בדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, בין המטרות שהותקפו גם משגר מוטמן של רקטות ומנהרה המשמשת להברחת נשק מסיני באזור רפיח.

חרף המתיחות והסבירות להתפתחות של סבב לחימה נוסף בין ישראל לבין הפלסטינים בעזה, בסניף הדרומי של התאחדות התעשיינים דיווחו היום כי הפעילות במפעלים ובבתי המלאכה באזור לא נפגעה. שם אמרו כי לא חל שינוי בהיקף ההתייצבות של עובדים במקומות העבודה וכי פעילות הייצור במפעלים התקיימה בלי הפרעה.