בועת הביומד בנאסד"ק: גלמד גייסה 38 מיליון דולר

ללא הכנסות ועם פחות ממיליון ד' בקופה - ההנפקה בנאסד"ק בוצעה לפי שווי של 137 מ' ד' "אחרי הכסף" ■ למשקיע חיים הורביץ מניות בשווי של 13 מ' ד', ולמנכ"ל אלן בהרב - בשווי של 51 מ' ד'

מצעד ההנפקות הישראליות מעבר לים לא עוצר. גלמד, שמפתחת תרופות לטיפול בכבד שומני דלקתי, השלימה אמש בהצלחה גיוס של 38 מיליון דולר בנאסד"ק, לפי שווי של 137 מיליון דולר "אחרי הכסף". מחיר מניה בהנפקה עמד על 13.5 דולר - בחלק הגבוה של הטווח שקבעה החברה ושעמד על 12-14 דולר. החתם הראשי היה בנק ההשקעות Maxim Group, ובנק ההשקעות Feltl and Company שימש חתם משני. לחתמים ניתנה אופציה לרכוש מניות נוספות באותו המחיר, בהיקף של עד 4.7 מיליון דולר.

שוק חם עם מתחרות מעטות

ההנפקה העשירה "על הנייר" את המייסדים והמשקיעים בחברה. בראש הרשימה עומד מנכ"ל החברה, אלן בהרב, אשר מחזיק כעת בכ-37.5% מהחברה, ששווים "על הנייר" 51.2 מיליון דולר; חיים הורביץ - דירקטור בטבע, משקיע ביומד ובנו של מנכ"ל טבע המיתולוגי, אלי הורביץ ז"ל, וכן יו"ר גלמד ואחד המשקיעים בה - מחזיק ב-9.3% מהחברה, ששווים "על הנייר" כ-12.7 מיליון דולר; מנהל קרנות הגידור דוד גולדפרב ואשתו דבורה מחזיקים ב-6.7% ששווים 9.1 מיליון דולר; וחברת מדגל מחזיקה ב-3.7% ששוויים 4.6 מיליון דולר.

גלמד נמצאת לפני כניסה לשלב IIb של הניסויים הקליניים במוצר שלה לטיפול בכבד שומני דלקתי. הניסוי אמור להיערך ב-240 חולים ולהניב תוצאות ביניים במהלך 2015. גלמד הראתה בניסוי שלב II קטן יותר כי המוצר שלה מצליח להפחית את רמות השומן בכבד של הנבדקים. עם זאת, היא טרם הראתה ירידה ברמות הדלקת.

גלמד מגיעה לשוק כשבקופתה מזומנים בהיקף של מאות אלפי דולרים בלבד. היא מעסיקה עשרה עובדים, שמהם רק חמישה במשרה מלאה. החברה מצפה לשרוף עוד 10 מיליון דולר בשנה הקרובה, לאחר שב-2013 לא רשמה הכנסות והציגה הפסד של 1.4 מיליון דולר.

ההנפקה נועדה לאפשר לגלמד להתרחב, בדומה לחברת הביומד אלקוברה, שהגיעה גם היא לשוק עם מוצר בשלב IIb, מעט מאוד מזומן ומעט כוח אדם. אלקוברה גייסה 25 מיליון דולר, עיבתה את פעילותה ולאחר חצי שנה ביצעה הנפקת המשך בשווי גבוה בהרבה. ההנפקה של גלמד הצליחה, ככל הנראה, משום שהחברה פועלת בשוק חם מאוד בבורסה, ומשום שיש חברות ספורות שפועלות בתחום הכבד השומני והיא אחת המתקדמות שבהן.

הנפקת גלמד מעידה על כך שבורסת נאסד"ק פתוחה כיום לחברות קטנות ולא מוכרות לשוק באופן יחסי, אפילו שמוצריהן עדיין בשלב הפיתוח ורחוקים

4-5 שנים מן השוק. בנוסף, נראה כי השוק לא בהכרח מחפש גושפנקא מגורם חיצוני, כגון הסכם עם חברת תרופות גדולה, ויותר חשוב שהמוצר פונה לשוק משמעותי ומגובה במידע קליני. כמה חברות ישראליות נוספות, כמו מדיוונד, ביוסלסט, פואמיקס ונוירודרם, נמצאות בשלבים שונים של היערכות להנפקה בבורסה זו.