נעילה שלילית בוול סטריט; "המחירים בשוק מנופחים"

מאקרו: מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.1% בפברואר, מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-79.9 נקודות במארס ■ בתחילת השבוע יערך משאל עם בנוגע לסיפוח חצי האי קרים לרוסיה

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו') בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק סיים גם את השבוע בירידות, לראשונה מזה 6 שבועות. זאת על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה וירידות חדות באסיה מוקדם יותר היום. החשש מהאטה בסין כמו גם מהחרפת המשבר באוקראינה-רוסיה בא לידי ביטוי בזינוק של יותר מ-9% במדד ה-VIX. נתוני מאקרו שפורסמו לפני ואחרי פתיחת המסחר עמדו גם הם במוקד תשומת הלב.

המדדים בארה"ב ירדו אתמול בסיום עד 1.5% - הנפילה החדה מזה 5 שבועות, על רקע חשש מהאטה בפעילות הכלכלית בסין ומהחרפת המשבר באוקראינה. המשקיעים היו מעודדים, מנגד, מנתוני המאקרו.

היום לפני פתיחת המסחר (14:30) פורסם מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש פברואר, שירד ב-0.1% לראשונה מזה שלושה חודשים. סעיפי המזון, האנרגיה והשירותים ירדו עד כ-0.3% ומשכו את המדד מטה. הצפי בשוק היה לעלייה של 0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.1% בהתאם לצפי.

אחרי פתיחת המסחר (15:55) התפרסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניבריסטת מישגן, שרשם קריאה של 79.9 נקודות במארס, הקריאה הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר. זאת לעומת קריאה סופית של 81.6 נקודות בפברואר. צפי האנליסטים בשוק עמד על קריאה של 80.8 נקודות.

המשבר בין רוסיה לאוקראינה גם נמצא ברקע למסחר, לאחר שמדינות ה-G7 הצהירו השבוע כי סיפוח חצי האי קרים לרוסיה זה הפרה של החוק הבינלאומי. אתמול הצטרפו לקריאות האזהרה גם ברק אובמה ואנגלה מרקל שטענו כי רוסיה תשלם מחיר כבד אם תספח אליה את קרים. ב-16 במארס, יום ראשון הקרוב, תתקיים הצבעה בחצי האי קרים האם להישאר עצמאיים או להסתפח מחדש לרוסיה.

נתונים שפורסמו אתמול באסיה מערערים היום את בטחון המשקיעים בעולם. הנתונים מעידים על התקררות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם: נתוני התפוקה התעשייתית, ההשקעות והמכירות הקמעונאיות בסין, הצביעו על צמיחה חלשה מהצפוי לחודשים ינואר-פברואר 2014.

שני הגורמים האלה הביאו היום לירידות חדות באסיה (עד 3.3%) ולירידות גם באירופה (עד 0.6%). יחד עם זאת, יש מי שלא מחשיב אותם יותר מדי: "סין ואוקראינה כבר מגולמות בשווקים וזה לא ממש מזיז למשקיעים. אנחנו פשוט רואים שוק שעלה למחירים מעט מנופחים וכעת נרשם תיקון קל", אמר טים רדפורד מ-Rivkin.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את חברת הקוסמטיקה Ulta (סימול ULTA), שזינקה ב-7% במסחר המאוחר אמש לאחר שדיווחה על דוחות טובים מתחזיות האנליסטים.

ביוליין הודיעה היום כי קיבלה אישור ממשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי (USPTO) על הענקת פטנט לתרופה של החברה לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) וסרטנים המטולוגיים נוספים - BL-8040. הפטנט יהיה בתוקף לפחות עד נובמבר 2029.

מניית Aeropostale צנחה 12% במסחר המאוחר לאחר שהקמעונאית דיווחה על הפסד רבעוני גבוה מצפי השוק.

גם חברת SeaWorld (סימול SEAS) רשמה הפסד רבעוני גבוה מהתחזיות.

חברת Ann Inc (סימול ANN) צפויה לדווח היום על רווח של 7 סנט למניה ברבעון הרביעי. Buckle Inc (סימול BKE) צפויה לדווח על רווח של 1.2 דולר למניה.