עבד בתחנת דלק - והיום מרוויח מיליונים בפייסבוק

הסיפור המדהים של בן קרדוול, שהתפטר מעבודתו ונשר מהלימודים כדי לגלגל מיליונים בפייסבוק

לא בכל יום נתקלים בסיפור "סינדרלה" כזה: בן קרדוול, צעיר בן 21, עבד כמתדלק בתחנת דלק וניסה להשלים את לימודי התואר השני שלו. היום הוא מנהל עסק e-commerce מהבית ומחודש דצמבר ייצר הכנסות של מיליון דולר.

סיפורו של קרדוול מובא באתר "ביזנס אינסיידר"; כך, הוא מעיד כי חלק מהעבודה בתחנת הדלק היה נחמד, והזכיר מקרה אחד בו הוא סייע לשוטר לתפוס אדם שהיה מבוקש בגין שוד מזוין. בנוסף, הוא מספר שאהב את הלקוחות. עם זאת, דברים אחרים בעבודה עצבנו אותו, כמו למשל ההנהלה שדרשה ממנו לעבוד גם בחגים והוא נאלץ לעבוד בחג המולד במשך 4 שנים ברציפות.

קרדוול דחה הצעות קידום. הוא רצה להתמקד בלימודיו אבל החל לחשוב על דרכים אחרות להרוויח כסף. הוא החל למכור בגדים ומוצרי אלקטרוניקה ברשת באמצעות TradeMe, הגרסה הניו-זילנדית של eBay. הוא התקדם לאט ולכן החליט לפתוח עמוד בפייסבוק כדי להראות לחבריו את הבגדים והמוצרים שהוא מוכר.

המכירות עדיין לא התקדמו. ואז, שבועות ספורים לאחר שהחל בפעילות העצמאית שלו, הוא קיבל הודעה ממישהו שעבד בפייסבוק, אשר הציע לו לפרסם ברשת החברתית ואף נתן לו תלוש בסך 50 דולר במתנה. באותו לילה הוא מכר מוצרים בשווי 800 דולר.

מאז השקיע קרדוול רבות בעמוד הפייסבוק שלו, פרסם שם תמונות של מוצריו אפילו 7 פעמים ביום והשיג 100 אלף חברים בעמוד. המכירות הגיעו לקצב חודשי של 100 אלף דולר. האסטרטגיה שלו הייתה להגדיל את כמות הלייקים בעמוד באמצעות תמונות שהוא מפרסם רק בהודו ומקסיקו. לאחר מכן הוא פרסם תמונות חדשות ופנה לארה"ב, ניו זילנד וקנדה. כיוון שהיו לו הרבה חברים בעמוד, האלגוריתם של פייסבוק העדיף את העמוד שלו וקידם אותו. המכירות השתוללו.

קרדוול התפטר מעבודתו בתחנת הדלק ופרש מהלימודים. אבל אז אירע אסון: מספר האנשים הצופים בסטטוסים שלו הלך ופחת. המשחק שלו עם האלגוריתם של פייסבוק החל להיתקע כיוון שמסתבר שפייסבוק שינתה את אלגוריתם ה-News Feed. מצבו הבריאותי של קרדוול הידרדר והוא סבל מהתקפי חרדה.

קרדוול שקל לפנות לפייסבוק במכתב זועם ולאיים להעביר את העמוד הפופולרי שלו - Deal Man - למתחרה טוויטר. הוא חיפש באינטרנט אחר פתרונות אחרים ומצא קהילה שלמה של סוחרים מקוונים שנתקלו באותה בעיה. ואז, בחג המולד האחרון, קרדוול הבין שהוא יהיה חייב לקנות פרסומות, וליתר דיוק - conversion ads של פייסבוק. החשיפה לעמוד שלו זינקה, וכך גם המכירות.

מאז ה-13 בדצמבר הסתכמו המכירות שלו מדף הפייסבוק ב-1.1 מיליון דולר, כלומר קצב שנתי של 4.4 מ' ד'.