לאומי ידחה את פרסום הדוחות הכספיים לסוף החודש

קיבל פטור מבנק ישראל להקדים את מועד פרסום הדוחות, וזאת מכיוון שהוא צריך לצרף לדוחותיו את תוצאות החברה לישראל בה הוא מחזיק ב-18%

בנק לאומי דוחה את פרסום הדוחות הכספיים שלו לסוף החודש. ל"גלובס" נודע כי לאומי הגיע להסכמות עם בנק ישראל לפיהם הוא יקבל פטור בדוחות אלו מהקדמת פרסומם, וזאת בשל העובדה שהוא נאלץ לכלול גם את תוצאות החברה לישראל, בה הוא מחזיק בכ-18% מהמניות, וקבוצה זו מפרסמת את תוצאותיה רק בסוף החודש.

לאומי היה אמור לפרסם את תוצאותיו הכספיות ביום חמישי הקרוב ביחד עם בנק הפועלים, אך ידחה את הפרסום לסוף חודש מארס בכדי לכלול את התוצאות השנתיות של החברה לישראל.

נזכיר כי המפקח על הבנקים דודו זקן קבע באחרונה מתווה מדורג להקדמת פרסום הדוחות הכספיים - הדוח השנתי יפורסם עד סוף פברואר במקום עד סוף חודש מארס, ואילו הדוח הרבעוני יוקדם בשבועיים. ההקדמה תיעשה בצורה מדורגת בכדי לאפשר לבנקים להיערך, והשנה עליהם להקדים את פרסום הדוחות השנתיים בעשרה ימים.

דיסקונט והבינלאומי יפרסמו את דוחותיהם ביום רביעי, ופועלים כאמור יפרסם ביום חמישי. החל מדוחות הרבעון הראשון של 2014 שיפורסמו בחודש מאי, לאומי יצטרף לשאר הבנקים ויקדים גם כן את מועד הפרסום.