חודשיים לקבל אישור להכניס אוזניה לישראל - ורק דרך פקס

יבואן: במשרד התקשורת לא מקבלים מיילים, רק פקסים ■ מי משלם עבור משלוח של אוזניות שתקוע במכס בגלל משרד התקשורת?

"אני מחכה חודשיים לקבל אישור להכניס אוזניה. נראה לך הגיוני שבשנת 2014 אני אצטרך לשלוח פקסים לאגף הספקטרום ולחכות חודשיים עד שיתנו לי אישור לאוזניה? אני שולח 20 פקסים, אומרים לי שזה לא הגיע ומעבירים אותי מאחד לשני. אני מבקש לקבל כתובת מייל ולשלוח להם כדי לייעל את העבודה, הם לא מוכנים. רק בפקס.

"אתה יודע כמה עולה לי משלוח שמתעכב בגללם? מי משלם את זה בסוף? כשמדברים על יוקר המחייה בישראל ככה זה נראה בדיוק. משרד מממשלתי שלא יכול לקבל מייל ומחייב אותי לשלם אלפי שקלים רק בגלל שמישהו באגף הספקטרום לא מתפקד כדי לתת לי אישור. למה לעזאזל אני חייב אישור של המשרד כדי להכניס אוזניית בלוטות'?".

את הדברים האלה אומר ל"גלובס" יבואן של ציוד קצה בעקבות העיכובים בהכנסת ציוד אלחוטי שנגרמים על ידי משרד התקשורת, ולאחר שקרא אתמול באתר "גלובס" על כך שכעת נסגרו שערי המשרד בפני הציבור בגלל מחדלי האבטחה שהתגלו בו בשנה האחרונה.

כפי שנחשף ב"גלובס", יבואני ציוד קצה עוברים מסכת של סבל וטרטורים בעקבות עזיבתו של העובד שאחראי על מתן אישורים להכנסת ציוד קצה לישראל. מדובר בעובד אחד מתוך עשרות עובדים באגף הספקטרום שעזב במפתיע לטובת תפקיד אחר, ומאז הפכו חיי היבואנים לסיוט.

מכיוון שההוראות בישראל מחייבות אישור להכנסת ציוד קצה ממשרד התקשורת, כל אוזניה, כל מכשיר קשר שלקוח קנה בחנות צעצועים, חייב באישור מוקדם. הבקשות לאישור נשלחות בפקס לאגף הספקטרום והעסק מתנהל כך שנים. אלא שלאחרונה בעקבות העזיבה של אותו עובד מתברר שבאגף לא מוכנים לקבל בקשות במייל. חייבים פקס. התוצאה היא שהיבואנים מחכים בין חודש לחודשיים לקבלת אישור ליבוא אוזנייה.

גם ארגון לשכות המסחר פנה וביקש מהמשרד להתעשת ולמצוא מחליף לאותו עובד שעזב כי היבואנים סובלים ולא מצליחים להכניס מכשירים ולעמוד בהזמנות. ואולם מסתבר שהעובד יושב על תקן של בן מיעוטים ולכן חייבים שמי שיחליף אותו יהיה גם כן בן מיעוטים. המדינה הוציאה מכרז אמנם למציאת מחליף ובינתיים הורה מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר להתארגן ולמצוא פתרון לבעיה. לא קל למצוא בן מיעוטים שיענה על דרישות התפקיד משום שהוא חייב לעמוד בסיווג ביטחוני וכמו כן להיות בעל השכלה וכישורים מתאימים.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.