השוק הסיטונאי: בג"ץ כפה פשרה על בזק ומשרד התקשורת

בזק לא תקבל את המסמכים שביקשה אך תקבל את כל התשובות והמידע לשאלותיה במסגרת השימוע על קביעת מחירי השימוש בתשתיותיה

בג"ץ כפה הבוקר (ב') על משרד התקשורת ובזק פשרה בעניין עתירת בזק בנושא גילוי מידע ומסמכים שביקשה החברה במסגרת השימוע שעורך משרד התקשורת במסגרת אסדרת שוק התקשורת.

בג"ץ דחה את הדרישה להעביר לבזק מסמכים מקוריים מעבודות שהוכנו במסגרת תהליך השימוע, אך במקביל חייב את המשרד לאפשר לבזק לקבל תשובות לכל השאלות שתעלה במסגרת השימוע וכן חייב את המשרד לנהל דיאלוג מולה, שיחרוג מהזמן שהקציב המשרד, כך שהחברה תוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורה.

בזק עתרה לבג"ץ בטענה שהמשרד לא מעביר לה את כל המידע שחיוני עבורה על מנת להכין תגובה הולמת לשימוע בנושא אסדרת שוק התקשורת הקווי (השוק הסיטונאי). במסגרת האסדרה החדשה קבע המשרד את מחיר השימוש בתשתיות בזק באמצעות חברת ייעוץ בינלאומית שנשכרה לשם כך. המשרד מנע מבזק גישה לפרונטיר ומנע זאת גם ממפעילים אחרים.

בזק עתרה לבג"ץ כנגד התנהלות המשרד ודרשה לקבל את כל החומרים לפיהם קבעה פרונטיר את מחירי השימוש בתשתיותיה, לאחר שהמשרד סירב לעשות זאת. כאמור בג"ץ קבע פשרה לפיה המסמכים של פרונטיר לא יועברו לבזק ואולם במסגרת השימוע שייערך לה מחר היא תקבל את כל התשובות מהמשרד וכמו כן תקבל מספיק זמן על מנת שמשרד התקשורת ישמע את עמדותיה.

מבזק נמסר בתגובה: "החברה מברכת את החלטת בג"צ שניתנה הבוקר, שקבעה כי החברה תקבל מענה לשאלותיה במסגרת השימוע בנושא השוק הסיטונאי. בג"צ קבע כי השימוע יתנהל, בניגוד לנהוג במסגרת שימועי משרד התקשורת, באופן של דיאלוג בין משרד התקשורת לבזק, ובמסגרתו חברת הייעוץ פרונטיר תיתן מענה לשאלותיה של בזק, תוך גילוי נתונים שעד כה לא הועברו לחברה.

עוד קבע בג"צ כי הדיון הראשון במסגרת השימוע לא יוגבל במסגרת זמן קצרה, כפי שמשרד התקשורת קבע מלכתחילה, וכי ייקבע מועד נוסף לשימוע, שבו בזק תוכל להציג את עמדתה בפני השר לאחר שתענינה שאלותיה שלא נענו עד כה, לא בשימוע זה ולא בשימוע בנושא קישור הגומלין.

"מטרתה של בזק בעתירה לבג"צ היתה אחת: לקבל מענה לשאלותיה ונתונים רלוונטיים לשימוע בעניין השוק הסיטונאי, כדי שתוכל להגיב לו באופן ראוי. החלטת בג"צ מהווה בסיס לאפשרות של שימוע ראוי בעניין השוק הסיטונאי".

מהשר ארדן נמסר בתגובה: "נמשיך לפעול בנחישות ליישום הרפורמה בפס הרחב ולפתיחת שוק התקשורת לתחרות שתיטיב עם ציבור הצרכנים".