הטיפ היומי: רשת שיווק ישראלית שעשויה לזנק כ-24%

בלאומי פרטנרס ממליצים על ויקטורי ב"קנייה" במחיר יעד של 28.3 שקל

חברת ויקטורי נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-295 מיליון שקל. החברה פועלת בתחום קמעונאות המזון מ-1993 ומפעילה רשת של 24 סופרמרקטים מסוג דיסקאונט, מבאר שבע בדרום ועד קריית מוצקין בצפון. החברה פועלת גם בתחום השיווק הסיטונאי של מוצרי מאפה, וכן משכירה נכס נדל"ן שצמוד למשרדיה.

רשת ויקטורי נמצאת בצמיחה מואצת. החברה צפויה להמשיך בתכנית ההתרחבות ולפתוח סניפים חדשים במהלך השנים הקרובות. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2014 ויקטורי צפויה לפתוח כ-5 סניפים חדשים ולהגדיל את שטחי המסחר שלה בכ-35%. שניים מהסניפים שהחברה עתידה לפתוח הם גדולים, ובערים שבהן אין לה כיום נוכחות. סניפים אלו יתמכו בהמשך הפריסה הגיאוגרפית של החברה ובחיזוק ההיכרות של הציבור איתה.

מאז המחאה החברתית רשתות הדיסקאונט צוברות נתחי שוק על חשבון הרשתות הגדולות. מגמה זו צפויה להימשך, למרות התחרות הרבה בענף.

ויקטורי מהווה גורם משמעותי בפעילות הרשת הרביעית, שמפתחת את המותג הפרטי המכונה "המותג", המשווק בלעדית בחנויות בעלי המניות ברשת הרביעית; האחרונה מוחזקת בחלקים שווים על ידי ויקטורי, סופר דוש, רמי לוי שיווק השקמה, כהן מחסני השוק וספיד קמעונאות.

פעילות זו מהווה גורם משמעותי נוסף בשיפור כוח הקנייה של הקבוצה מול הספקים. הקבוצה מוכרת כ-1,000 מוצרים תחת המותג הפרטי בקטגוריות שונות, ביניהן מזון, חומרי ניקוי וטואלטיקה. בקטגוריות, שבהן נמכרים מוצרים אלה, היקף מכירות מוצרי "המותג" הוא כ-26% - גבוה משיעור החדירה הממוצע של מותג פרטי בישראל.

לחברה יש מאזן בריא. יש לה נכסים פיננסיים של כ-35 מיליון שקל לעומת חוב פיננסי נמוך של כ-9 מיליון שקל, והיא מייצרת מזומנים מדי רבעון. מזומן זה מאפשר לה להגיב מהר להזדמנויות בשוק ולממן את תכנית ההתרחבות.

לסיכום, ויקטורי עומדת בתכנית ההתרחבות שלה והיא בעלת פוטנציאל להמשיך להתרחב, במקביל להמשך צבירת נתחי שוק על חשבון הרשתות הגדולות. המלצתנו למניה היא "קנייה" במחיר יעד של 28.3 שקל - פרמיה של כ-24% על מחירה הנוכחי.

אהוד דקטר, אנליסט, לאומי פרטנרס