מורגן סטנלי ו-JP מורגן מעלים המלצה למניית טבע

בטבע משקיעים מאמצים רבים על מנת להעביר כמה שיותר מטופלים מהטיפול היומי בקופקסון לתלת-שבועי - והאנליסטים מתחילים להשתכנע ביכולתה של טבע בתחום זה

שניים מתוך שלושת הגופים שהחזיקו בהמלצה שלילית על מניית טבע, העלו את המלצתם למניה בימים האחרונים. מדובר על מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן, ששניהם המליצו על המניה בהמלצת "תשואת חסר" והעלו את המלצותיהם ל"נייטרלי". כעת נשאר רק גולדמן זאקס בהמלצה שלילית על טבע - "מכירה"; גולדמן זאקס היה גם הגוף הראשון שפרסם המלצה שלילית למניה, ביולי האחרון.

מניית טבע כבר עלתה ב-37% מאז השפל שנרשם בעקבות פיטורי המנכ"ל הקודם ד"ר ג'רמי לוין. בינואר קיבלה טבע את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לשווק את הקופקסון, תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה, במינון כפול ובזריקה שניתנת שלוש פעמים בשבוע במקום מדי יום. בטבע משקיעים מאמצים רבים על מנת להעביר כמה שיותר מטופלים מהטיפול היומי לתלת-שבועי, כחלק מהמאבק בתחרות הפוטנציאלית מצד תרופות גנריות. טבע צופה העברה של 40% מהמטופלים עד אמצע השנה, אך בתחילה תגובת השוק ליעדי החברה הייתה סקפטיות. כיום נראה שהאנליסטים מתחילים להשתכנע ביכולתה של טבע בתחום זה.

האנליסט דיוויד ריזינגר ממורגן סטנלי מנמק את העלאת ההמלצה בהצלחת טבע להעביר מטופלים למינון הכפול. לדבריו, העברת המטופלים מפחיתה את האיום מהגנריקה ועד כה ההעברה עקפה את הציפיות. "4 שבועות אחרי ההשקה, הקופקסון התלת-שבועי מייצג 28% מהמרשמים החדשים לקופקסון ו-7% מסך המרשמים", כותב האנליסט. "אנחנו מאמינים כעת שטבע תשיג את יעד ה-35% עד תחילת יוני ו-50% עד סוף השנה".

לדברי ריזינגר, משיחות עם מומחים בתחום עולה שמטופלים מעדיפים באופן מובהק את הטיפול שכולל פחות הזרקות, וכי רופאים רבים סקפטיים בנוגע ליעילות התרופות הגנריות. "תחזיות גבוהות יותר לקופקסון בארה"ב יניבו רווחים גבוהים יותר ועמידות גבוהה יותר של תזרים המזומנים, שיספקו למנכ"ל החדש, ארז ויגודמן, יותר גמישות במציאת הזדמנויות צמיחה", כותב ריזינגר. הסיבה שאינו מעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר" היא שהקופקסון עדיין "תורם באופן לא פרופורציונלי" לרווח למניה של טבע (להערכתו 33% ב-2015), ומכירותיו צפויות להישחק ולפגוע ברווחי טבע. מחיר היעד שלו למניית טבע הוא 52 דולר, 5% מעל מחיר המניה בשוק.

גם בג'יי.פי מורגן מתייחס האנליסט כריס שוט לנושא וכותב: "בעוד שאנחנו עדיין לא נלהבים מהצמיחה האורגנית של טבע ומהתלות שלה בקופקסון, אנחנו כבר לא סבורים שהיא ראויה להמלצת 'תשואת חסר' לאור ההתחלה החיובית של הקופקסון התלת-שבועי, והפוטנציאל שגלום בקיצוץ בעלויות". עוד הוא מזכיר את הנכונות הגוברת של הנהלת טבע לבצע רכישות גדולות. מחיר היעד שלו למניית טבע עולה מ-38 דולר ל-49 דולר, שדומה למחיר השוק. טבע נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי של 41.9 מיליארד דולר.