שלושה חיילי צה"ל נפצעו ממטען חבלה בגבול עם סוריה

הותר לפרסום: שלושה חיילים נפצעו ממטען חבלה שהונח ליד גדר הגבול בצפון רמת הגולן כשהג'יפ בו נסעו עלה על מטען ■ בשבוע שעבר פתח כוח צה"ל באש לעבר חולייה סמוך לגדר הגבול

אירוע חמור בגבול הצפון: שלושה חיילים נפצעו באורח קל עד בינוני כשמטען חבלה הופעל לעבר ג'יפ סיור צה"לי שעבר באזור גדר הגבול עם סוריה בצפון רמת הגולן. למקום הוזעקו כוחות רפואה שמפנים את הפצועים לבית החולים רמב"ם בחיפה באמצעות מסוק.

מדובר בתקרית נוספת בשורה של אירועים בגבול הצפון בזמן האחרון. רק בשבוע שעבר כוח צה"ל זיהה חוליית מחבלים שניסתה להניח מטען חבלה בסמוך לגדר הגבול באזור צפון רמת הגולן. הכוח הגיב בירי פגזים וירי מנשק קל. מצה"ל נמסר אז שזוהתה פגיעה במטרה וכי ככל הנראה מדובר בסורים שנשלחו למקום על ידי ארגון החיזבאללה הלבנוני.

גם הגזרה הלבנונית מתחממת בימים האחרונים, ורק בסוף השבוע האחרון הונח מטען נגד סיור של צה"ל באזור הר דב. לא היו נפגעים או נזק בתקרית, והצבא השיב בירי עשרות פגזים למספר נקודות חשודות בלבנון, ביניהן מוצב של חיזבאללה.

יממה לאחר מכן פתחו חיילי צה"ל לעבר רועי צאן שהתקרבו בצורה מחשידה לעבר הגדר סמוך לכפר רג'ר שבאמצע הגליל - החשודים נמלטו אז חזרה לשטח לבנון, בתקרית שבה לא היו נפגעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת לתקרית בגבול סוריה. ״לפני זמן קצר עלה כוח צה''ל על מטען ברמת הגולן. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים. הגבול עם סוריה מתמלא לאחרונה בגורמי ג'יהאד וחיזבאללה, והדבר הזה מציב אתגר חדש למדינת ישראל. בשנים האחרונות הצלחנו לשמור על שקט מול מלחמת האזרחים בסוריה, וגם כאן נפעל בתקיפות כדי לשמור על ביטחון ישראל.״