הבינלאומי: גידול של 6.8% ברווח ברבעון לכ-141 מיליון ש'

יו"ר הבינלאומי: "הפיקוח על הבנקים במשכנתאות קנה לממשלה זמן, כדי שתוכל לטפל בצד ההיצע"

הבנק הבינלאומי , שבשליטת צדיק בינו הרוויח 570 מיליון שקל - ירידה של 1.2% לעומת 2012, והוא משקף תשואה על ההון של 8.6%. הבנק, שבניהולה של סמדר ברבר צדיק, סבל מירידת הריבית ורשם ירידה של 2.8% בהכנסות המימון. מנגד, צמחו הכנסות הבנק מעמלות ב-4.1%, ל-1.42 מיליארד שקל. העלייה בהכנסות מעמלות נבעה בעיקר מפעילות שוק ההון, שהיא פעילות מרכזית בבנק, וכן מעלייה בהיקפי פעילות בתחומים נוספים כמו סחר חוץ. ההפרשות להפסדי אשראי היו נמוכות למדי ועמדו על 97 מיליון שקל, שמהווים 0.14% בלבד מתיק האשראי של הבנק.

הלימות ההון של הבנק ממשיכה להיות הגבוהה במערכת הבנקאית, והיא הגיעה ל-10.11% במונחי באזל 3 בסוף השנה (בנק ישראל מחייב את הבנקים להגיע ל-9%). "הלימות הון כזו מאפשרת לנו לצמוח באשראי", אמרה ברבר צדיק. עם זאת תיק האשראי של הבנק צמח השנה רק ב-1.2%, ל-68.7 מיליארד שקל. "יש האטה בביקוש לאשראי, וכן חלקו של שוק האשראי החוץ בנקאי הולך ותופס יותר נתח על חשבון הבנקים", אמר יו"ר הבנק רוני חזקיהו.

"אין עילה אמיתית לסכסוך עבודה"

הנושא המרכזי שמעיב כיום על פעילות הבנק הוא סכסוך העובדים עם ועד הפקידים, שנמשך זה קרוב לשנה. הוועד, שבראשות חנוך ליבנה, אף הפגין הבוקר מתחת למשרדי ההנהלה בת"א על רקע פרסום התוצאות. ברבר צדיק התייחסה לסכסוך העבודה ואמרה: "אין עילה אמיתית לסכסוך העבודה, ולכן קשה לפתור אותו. אני מאמינה שבסוף, הסכסוך יסתיים, אבל בשלב זה אין פתרון. מוזר בעיני שהבנק משלם בונוסים והעלאות שכר מהגבוהות שיש היום במשק, ועדיין כל 3 שנים בסמוך לבחירות לוועד מוכרז סכסוך עבודה".

ועד הפקידים מסר: "אנו מברכים את מנכ"לית הבנק שעלות שכרה עמד על 5 מיליון שקל, ובמקביל מצטערים על מאות העובדים שמקבלים השלמת הכנסה".

חזקיהו נשאל במהלך מסיבת העיתונאים על מצב שוק המשכנתאות, ואם לדעתו המגבלות שהציב בנק ישראל בשנים האחרונות בתחום, בין היתר בזמן שהוא היה המפקח על הבנקים, הוכיחו עצמן. חזקיהו השיב כי "פעילות הפיקוח בנושא המשכנתאות באה לתת תשובה לנושא מחירי הדיור מאספקט הביקוש. הפתרון האמיתי למחירי הדיור צריך לבוא מצד ההיצע, ופעולות הפיקוח קנו זמן לממשלה כדי שתוכל לטפל בצד ההיצע. הפעולות השיגו את המטרה כי הן גרמו להאטה מסוימת בביקוש אי אפשר לדעת מה היה קורה לולא אותן פעולות".

הבינלאומי
 הבינלאומי