שוק המט"ח: הדולר היציג נותר ללא שינוי ברמה של 3.462 ש'

האירו היציג התחזק ל- 4.817 שקלים ■ דריכות לקראת החלטת הריבית של הפד הערב ■ FXCM: "במצבו הטכני של הדולר-שקל אין שינוי. רמת 3.45 ממשיכה להיות הרמה הקריטית"

הדולר היציג נותר היום (ד') ללא שינוי, ברמה של 3.462 שקלים, בעוד האירו התחזק קלות לרמה של 4.817 שקלים.

אתמול התכנסה ועדת השוק הפתוח של הפד, והיום תפורסם החלטת הריבית בארה"ב. על פי הערכות אנליסטים, הבנק המרכזי האמריקאי ימשיך בהפחתת רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר, זו הפעם השלישית ברציפות. ה'פד' צפוי לשוב ולהדגיש את המטרה להגיע ל-6.5% אבטלה במשק האמריקאי.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש פברואר 2014 עלה ב-0.5 לרמה של 50.0 נקודות - הרמה המבחינה בין התכווצות להתרחבות בפעילות התעשייתית. השיפור העיקרי במדד נבע מעלייה ברכיב הביקושים ליצוא וברכיב התעסוקה שעברו להצביע על התרחבות.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "תשומת לב ירכזו היום נתוני האבטלה והאווירה העסקית בבריטניה, לצד נתוני סנטימנט המשקיעים בשוויץ. בגרמניה צפוי להתקיים היום מכרז אג"ח ל-10 שנים. בצל המשבר בסוגיית אוקראינה, תקיים גרמניה מכרז אג"ח ל-10 שנים. לקראת ישיבת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, ההערכה היא כי הבנק המרכזי ימשיך במדיניותו וגם החודש יצמצם את ב-10-15 מיליארד דולר את היקף רכישות האג"ח שהוא מבצע ובכך יפחית את היקף הרכישות לכדי 50-55 מיליארד דולר בחודש".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מדשדש יום נוסף סביב רמת 3.45, וזאת על רקע החולשה שמגלה הדולר גם בעולם. ביממה האחרונה גם ניכר שיפור בסנטימנט בשוקי ההון העולמי, הן הודות לנתונים חיוביים בארצות הברית, שמצביעים על יציאה מהקיפאון הכלכלי של החורף, והן לנוכח הסנקציות המתונות שהכריזו עליהן במערב והאיתותים מצדו של פוטין כי אין בכוונתו לנסות ולהשתלט על אזורים נוספים באוקראינה".

"במצבו הטכני של הדולר-שקל אין שינוי. רמת 3.45 ממשיכה להיות הרמה הקריטית. כרגע נראה שהספקולנטים מחכים לשעת הכושר כדי לשבור את הרמה הקריטית הזו. שבירה מתחת לרמה זו עשויה לסלול את הדרך עד ל-3.42. בשווקים נושאים עיניים היום לבנק הפדרלי, שאמור לפרסם הערב את החלטת המדיניות החודשית שלו. על פי כל ההערכות הבנק אמור להמשיך בקצב הצמצום שהתווה בחודשים האחרונים ולקצץ את היקף רכישות האג"ח החודשי בעוד 10 מיליארד דולר ל-65 מיליארד דולר. החלטה שכזו אמורה לתמוך בדולר. ואולם, במידה והבנק יפתיע ויודיע על הפוגה בצמצום, לאור הסיכונים המקומיים והגלובליים, הדבר צפוי לעורר בהלה בשוק ולהכביד על הדולר. ואולם, הסבירות לכך נמוכה מאוד".