נתניהו: "בקרוב נציג צעדים להוזלת הדירות בטווח הקצר"

רה"מ נושא דברים בכנסת בעקבות חתימות של 40 ח"כים תחת הכותרת "שנה לממשלה הכושלת" ■ נתניהו: "ייקח כמה שנים כדי להדביק את הפער בבנייה" ■ "האבטלה בישראל - מהנמוכות בעולם. כלכלת ישראל היא סיפור הצלחה"

רה"מ בנימין נתניהו נשא היום (ד') דברים בכנסת בעקבות חתימות של 40 חברי כנסת שביקשו ממנו תשובות לסוגיות מדיניות וכלכליות תחת הכותרת "שנה לממשלה הכושלת". נתניהו אמר שבמדיניות שלו, הביטחון עומד מעל לכל וכי הוא לא יאפשר "טפטפת" של רקטות לעבר ישראל כיוון ש"הטפטפת הופכת לגשם והגשם יהפוך לסופה".

"זו המדיניות הנכונה", אמר נתניהו. "אין פתרון אחר לטווח ארוך כי אנחנו מוקפים בטילים ורקטות". הוא התייחס לתהליך המדיני ואמר ש"היום אנשים יודעים מי הצד הסרבן ומי לו. אנשים יודעים שמדינת ישראל רוצה להתקדם בתהליך הזה והצד השני לא... הם לא מוכנים אפילו להיכנס לדיון על הכרה בשתי מדינות לאום - הכרה בישראל כמדינה יהודית. אומרים לנו שאנחנו צריכים להזדרז; אם תהיה מדינה פלסטינית שתתהפך עלינו ולא תהיה מוכנה לקיים את ההסדר - דרישות הביטחון שלנו חשובות מאוד. אני מקווה שהמצב ישתנה, ימים יגידו".

רה"מ הוסיף כי הממשלה בראשותו בלמה את כניסת המסתננים מאפריקה לישראל: "אפס מסתננים. אני לא מכיר דבר כזה באף מדינה בעולם. אנשים באים לכאן מהעולם כדי ללמוד איך עשינו את זה".

בהתייחסו לכלכלת ישראל אמר נתניהו כי "אנחנו מושפעים מהדשדוש בכלכלת העולם ועם זאת כלכלת ישראל צמחה בשנה האחרונה ב-3.3% שזה גדול כמעט פי 3 מהממוצע ב-OECD. כך גם שיעור הגידול בתוצר לנפש שגדל ב-1.4% לעומת הממוצע של ה-OECD שהוא חצי מזה. האוברדראפט הלאומי התכווץ ל-3.2%.

"כיוון ששאלתם לגבי האבטלה, אז האבטלה בישראל היא מהנמוכות בעולם - 6.2% וכמובן שהממוצע של ה-OECD הוא הרבה יותר גבוה. באירלנד יש 13.6% אבטלה, ספרד 23% ויוון... חבל. האבטלה זה הנושא החברתי הראשון במעלה ואבטלת צעירים בישראל היא מהנמוכות בעולם".

נתניהו אמר ש"הכלכלה בישראל היא הצלחה" ודיבר על שתי בעיות עיקריות במשק - מחירי הדיור ויוקר המחיה. הוא חזר על דבריו מנאומים קודמים ואמר: "כדי להוריד את מחירי הדיור יש רק דרך אחת - להגדיל את היצע הדירות".

חברי הכנסת קטעו את נתניהו וקראו לעברו קריאות בשלב זה, והוא אמר: "אתם מרחיקים את הציבור. הציבור מוכן לשמוע ויכוח ערני אבל יש תחושה של עבירה על הגבול. עברנו את הגבול, אין פרלמנט בעולם שעושה את הדברים האלה. יש גבול, יש מידתיות. שימרו על המידה. אני לא מבקש מכם מה שלא ביקשתי מעצמי כראש אופוזיציה".

ח"כ משה גפני צעק לעברו: "אין מדינה בעולם שראש ממשלה קם ומשקר!".

נתניהו המשיך: "אנו מגדילים את התחלות הבנייה ויש עלייה מתמדת. זה לא מספיק כי אנחנו צריכים לסגור פער וכדי לעשות זאת חייבים להאיץ את התכנון והשיווק וזה מחייב העברת חוק התכנון והבנייה שהעברנו אתמול ואתם באופוזיציה התנגדתם לו. גם כשנעשה את הדברים הללו זה ייקח כמה שנים כדי להדביק את הפער ולכן הממשלה מגבשת עכשיו כמה צעדים קצרי טווח להוריד את מחירי הדירות ונציג אותם בימים הקרובים".

רה"מ דיבר על הישגים נוספים של הממשלה כמו למשל טיפולי שיניים לילדים עד גיל 12 או הארכת שעון הקיץ.