בגלל הפד: הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.484 שקלים

האירו נחלש בכ-0.4% בשוק המט"ח המקומי ל-4.797 שקלים ■ בעולם הדולר נחלש קלות מול האירו והליש"ט ■ הבנק המרכזי בארה"ב חותך ב-10 מיליארד דולר את קצב רכישות האג"ח החודשיות ל-55 מיליארד דולר החל מאפריל

הדולר התחזק היום (ה') מול השקל בשוק המט"ח המקומי, ביום שלאחר החלטת הפד' להמשיך ולצמצם את רכישות האג"ח החודשיות בארה"ב. הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ונקבע על 3.484 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.4% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.797 שקלים. בעולם הדולר נסחר ב-1.384 דולר לאירו, ב-1.655 דולר לליש"ט ומול הין היפני הדולר נחלש בכ-0.1% ל-102.27 ין לדולר.

אתמול הבנק המרכזי בארה"ב הודיע כצפוי כי הוא חותך ב-10 מיליארד דולר את קצב רכישות האג"ח החודשיות ל-55 מיליארד דולר החל מאפריל. הבנק גם הודיע כי שיעור אבטלה של 6.5% לא יהווה יותר יעד לשינוי מדיניות הריבית האפסית וכי מעתה הוא יבחן שורה של משתנים כלכליים לפני שיחליט האם להעלות את הריבית המרכזית, שצפויה יחד עם זאת להישאר ללא שינוי לפחות 6 חודשים לאחר סיום תוכנית התמריצים.

אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות, סבור כי מהלך הפד' מהווה הבעת אמון בכלכלה האמריקאית, להזרים הון נוסף לשוק המניות ולפיכך הם טוענים כי זה יחליש את הדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל סבורים כי ההתייחסות של הפד' לשיעור הריבית מהווה איתות קונקרטי ראשון להעלאות ריבית עתידיות. "ג'נט ילן, שהיתה אמורה להיות 'יונה צחורה' ואף היו ספקולציות לפני כניסתה לתפקיד כי היא תרחיב את היקף רכישות האג"ח, הפתיעה". גם ב-FXCM ישראל סבורים כי זה מהווה הבעת אמון בכלכלה, וכי זו בשורה בעלת השלכות חיוביות לדולר בטווח הארוך.