נעילה חיובית בוול סטריט; אלביט הדמיה זינקה 8.3%

הפד הודיע אתמול כי הוא מצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר ■ יו"ר הפד ג'נט ילן העריכה כי הבנק יעלה את הריבית 6 חודשים לאחר סיום תוכניות התמריצים ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות, מכירות הבתים הקיימים ועוד

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה. המסחר הושפע גם מהחלטת הפד אתמול להפחית את רכישות האג"ח החודשיות בעוד 10 מיליארד דולר.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים לאחר פרסום החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד לחודש אפריל. כצפוי, הבנק המרכזי החליט להמשיך ולסגת מתוכניות התמריצים ולהפחית את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. החל מחודש אפריל הפד ירכוש מדי חודש אג"ח (ממשלתיות ומגובות משכנתאות) בהיקף של 55 מיליארד דולר. ועדת השוק הפתוח של הפד הפתיעה כאשר הודיעה כי מעתה שיעור אבטלה של 6.5% לא יהיה יותר יעד לשינוי במדיניות הריבית האפסית וכי הבנק המרכזי יבחן מגוון רחב של נתונים כלכליים לפני שיחליט האם להעלות את הריבית המרכזית.

בדברים שאמרה יו"ר הפד ג'נט ילן לאחר פרסום ההחלטה, היא התייחסה לראשונה לתקופה שבה הבנק יעלה את הריבית. להערכתה, הבנק יתחיל להעלות את הריבית כ-6 חודשים לאחר סיום תוכניות התמריצים. כלומר בערך בעוד כשנה. בהתאם לכך, הפד הפתיע והעלה את תחזיות הריבית לסוף 2015 וסוף 2016 ל-1% ו-2.25%, בהתאמה, לעומת תחזית קודמת לריבית של 0.75% בסוף 2015 ו-1.75% בסוף 2016.

"ג'נט ילן, במסיבת העיתונאים הראשונה שלה כנגידת הפד, נכשלה אמש בלשונה כאשר במקום לשמור על עמימות אמרה כי ייתכן והריבית תועלה כשישה חודשים לאחר שההרחבה הכמותית תסתיים. תגובת השווקים הייתה חדה כאשר בעקבות אמירה זו התשואה ל-10 שנים, שעלתה לאחר ההודעה ב-5 נ"ב, קפצה בעוד 4 נ"ב", טוען אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות.

זירת המאקרו

לפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ב-5,000 ל-320 אלף בשבוע שהסתיים ב-15 במארס. בשוק ציפו לעלייה חדה יותר לרמה של 325 אלף.

לאחר פתיחת המסחר פורסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש פברואר, שירדו ב-0.4% לרמה מתואמת עונתיות של 4.6 מיליון (שנתי). התחזיות בשוק צפו עלייה במכירות לרמה של 4.65 מיליון, לעומת אומדן קודם של 4.62 מיליון.

בהמשך פורסם מדד הייצור של פילדלפיה, שרשם קריאה של 9 נקודות בחודש מארס, לעומת קריאה שלילית של 6.3 נקודות בפברואר. הצפי בשוק עמד על קריאה של 3.5 נקודות. מדד האינדיקטורים המובילים טיפס ב-0.5% בפברואר, לאחר עלייה של 0.1% בינואר וירידה של 0.1% בדצמבר. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.3%.

אתמול דיווחה לאחר המסחר GUESS על רווח של 69.6 מיליון דולר או 82 סנט למניה ברבעון האחרון של 2013. ההכנסות ירדו ל-768.4 מיליון דולר לעומת 815.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אלביט מערכות דיווחה היום על חוזה בהיקף כספי של כ-290 מיליון דולר שבמסגרתו היא תשביח טנקים של לקוח באזור אסיה-פסיפיק לתקופה של 3 שנים. תכנית ההשבחה תעניק לטנקים יכולות פעולה בלילה על ידי אספקת מגוון מערכות של אלביט כגון כוונות תותחן ומערכות בקרת אש.

חברת השבבים טאואר פועלת לצמצום חובותיה. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב עם בעלי אגרות חוב מוסדיים אמריקאיים של חברת ג'אז, לפיו היא תבצע עסקת החלפה במסגרתה החוב נטו של החברה שעומד לפירעון עד חודש יוני 2015 יקטן בכ-55 מיליון דולר.

[לארביטראז][לפורטל הפיננסי]