וול סטריט ננעלה בירידות שערים; מניית נייקי ירדה 5%

דבריה של ילן על הריבית עדיין במוקד ■ סוכנות פיץ' חזרה על דירוג AAA לאגרות החוב של ארה"ב והעלתה את תחזית הדירוג ל"יציבה" ■ נייקי פרסמה דוחות טובים, עם תחזית מאכזבת ■ רוסיה סיפחה את חצי האי קרים באופן רשמי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות, על רקע נעילה מעורבת באירופה ועל רקע המתיחות הנמשכת מול רוסיה על רקע המצב באוקראינה. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו. גם שינוי התחזית של הפד עמד במוקד.

"השבוע כל חלק בנתונים הכלכליים שהתפרסמו היה הרבה יותר טוב מהצפוי, למרות החששות מהשפעת מזג האוויר על הכלכלה", אומר ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlick Securities.

ג'יימס לו, אנליסט שוקי עולם ב-JP מורגן, אומר כי "באופן כללי השוק מעכל את החלטות הפד, בעניין התחזית שסיפקה ג'נט ילן".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם היום על צווי הסיפוח ובכך השלים את סיפוח חצי האי קרים לשטח רוסיה. הצעד בא רק כיממה לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה הרחיב את הסנקציות נגד בכירים ברוסיה ובנק. במקביל, חתם נשיא אוקראינה על הסכם שיתוף הפעולה הכלכלי והפוליטי עם אירופה.

סוכנות הדירוג S&P הורידה אתמול את דירוג האשראי של רוסיה ל"שלילי", ואישררה את דירוג המט"ח שלה כ-"BBB", על רקע "מלחמת הסנקציות" בינה לבין מדינות המערב, בראשות ארה"ב. S&P מסרה כי "שינוי הדירוג משקף את האופן בו אנו רואים את ההשלכות הכלכליות הבלתי צפויות שעשויות להיות לסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי על רוסיה, עקב סיפוח קרים, שהקהילה הבינלאומית מחשיבה כחלק חוקי מאוקראינה".

מנגד, סוכנות דירוג האשראי פיץ' חזרה על דירוג AAA לאגרות החוב של ארה"ב והעלתה את תחזית הדירוג ל"יציבה".

ציון מועד העלאת הריבית בהצהרת המדיניות של הפדרל ריזרב השבוע היה החלטה לא נכונה, כך אומר היום נריאנה קוצ'רלקוטה, ראש שלוחת הפד במיניאפוליס, בהסבר להחלטתו להסתייג מהחלטת הבנק לשנות את התחזית. קוצ'רלקוטה אמר כי התחזית החדשה מחלישה את המחויבות ליעד אינפלציה של 2% על רקע הירידה במדד המחירים לצרכן לכיוון 1%. לדבריו, לשון ההודעה הייתה צריכה להיות "ועדת השוק הפתוח צופה שהריבית תשאר בתחום הנוכחי לפחות עד ששיעור האבטלה ירד מתחת ל-5.5%, כל עוד תחזית מדד המחירים לשנה-שנתיים הקרובות תהיה מתחת ל-2.25%".

תחזית מאכזבת לנייק

חברת נייקי פרסמה דוחות טובים לרבעון השלישי שלה אולם המניה רושמת ירידה על רקע תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. החברה רשמה רווח של 685 מיליון דולר ברבעון.

חברת הביומד קמהדע מדווחת על דחייה בפרסום תוצאות ניסוי. קמהדע הודיעה היום כי תמצית תוצאות בניסוי הפיבוטלי שלב 2/3 שהתבצע באירופה וקנדה במוצר ה-AAT של החברה במתן באינהלציה לטיפול בחולים בחסר הגנטי בחלבון אלפא 1 (AATD ) תתפרסם עד סוף אפריל או תחילת מאי. עד כה צפתה החברה שהדיווח של תמצית התוצאות יהיה עד סוף רבעון ראשון של 2014. קמהדע תודיע בהמשך מראש על המועד המדויק של פרסום התוצאות.

אלביט מערכות דיווחה אתמול על חוזה בהיקף כספי של כ-290 מיליון דולר שבמסגרתו היא תשביח טנקים של לקוח באזור אסיה-פסיפיק לתקופה של 3 שנים. תכנית ההשבחה תעניק לטנקים יכולות פעולה בלילה על ידי אספקת מגוון מערכות של אלביט כגון כוונות תותחן ומערכות בקרת אש. עוד דייוחה היום החברה על מינוי רון הדסי ליו"ר הדירקטוריון.

חברת השבבים טאואר הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם מחייב עם בעלי אגרות חוב מוסדיים אמריקאיים של חברת ג'אז, לפיו היא תבצע עסקת החלפה במסגרתה החוב נטו של החברה שעומד לפירעון עד חודש יוני 2015 יקטן בכ-55 מיליון דולר.