פלאפון לארדן: לא לאשר לפרטנר השקת דור רביעי בסלולר

המאבק בין פלאפון לפרטנר על השקת הדור הרביעי מעצים, כשפלאפון רוצה בעצמה שיוקצו לה תדרים ■ ובינתיים, כל השוק המקומי ומדינת ישראל ממשיכים בפיגור הקשה והבלתי מובן מול הדור הרביעי בעולם

העימות בין פרטנר לפלאפון סביב הדור הרביעי מתעצם. בשבוע שעבר שלחה פלאפון מכתב נוסף למשרד התקשורת ולעומד בראשו גלעד ארדן, ובו היא מבקשת שלא לאפשר לפרטנר להשיק את רשת הדור הרביעי שלה לפני קיומו של מכרז תדרים לדור הרביעי, או לחילופין לא לפני שפלאפון עצמה תקבל תדרים.

פלאפון שלחה את המכתב בעקבות עמדת הדרג המקצועי במשרד התקשורת ולפיה ניתן לאפשר לפרטנר להשיק את הרשת החדשה תחת תנאים מגבילים.

המכתב של פלאפון מהווה המשך לוויכוח המתעצם בין שתי החברות על ההגמוניה בדור הרביעי, ולכאוס שבו נמצא כל שוק התקשורת בגלל אי הוודאות שמחולל המשרד בשל אי קבלת החלטות בעניין הקצאת התדרים.

פרטנר מבקשת ממשרד התקשורת אישור להשיק את רשת הדור הרביעי שלה על גבי תדרים שברשותה (5 מגה בתחום ה-1,800 מגה הרץ). החברה כבר הקימה מאות אתרים והשלימה רכישת כל הציוד כדי להתחיל ולספק שירותים בדור הרביעי. למרות שהשקת רשת הדור הרביעי שלה אינה כרוכה בהקצאת משאבים כלשהם מצד משרד התקשורת, בחרה פרטנר לבקש מהמשרד אישור למרות שיש הטוענים שהיא כלל לא חייבת.

פלאפון, שלה אין תדרים, נמצאת בסיטואציה מורכבת ובעייתית מאד מול המשרד משום שהיא תלויה לחלוטין בהקצאות התדרים ממנו. אלא שמשרד התקשורת מסיבות בלתי מובנות בעליל, פשוט לא מקבל החלטה על אופן ההקצאה והתוצאה היא נזק בלתי מובן ומתמשך לשוק הסלולרי.

ראשית, פלאפון אינה מקבלת תדרים ונמצאת במצוקה בשל המחסור בתדרים שמעיב על איכות הרשת ככל שעובר הזמן. שנית, פרטנר שכבר השקיעה מאות מיליוני שקלים נענשת לחינם בשל רצונה לרוץ קדימה עם הטכנולוגיה. שלישית, כל השוק המקומי ומדינת ישראל ממשיכים בפיגור הקשה והבלתי מובן מול הדור הרביעי בעולם.

מפרטנר נמסר בתגובה: "אין שום ויכוח על הגמוניה בדור הרביעי בסלולר. פלאפון יכולה רק לנסות ולקלקל. אנחנו מוכנים כבר מזמן עם רשת הדור הרביעי שלנו אחרי שהשקענו מאות מיליוני שקלים והקמנו רשת לתפארת. במקום שתנסה לקלקל, מוטב לפלאפון שתסגור את הפער בעקבות ההזנחה של הרשת שלה. אנחנו בטוחים שמשרד התקשורת יקבל החלטה עניינית ואחראית".