עלות שכר של 11 מ' ש' לאייל לפידות - שוב לאישור האסיפה

הסאגה המתמשכת של שכר מנכ"ל הפניקס חוזרת להכרעת אסיפת בעלי המניות, לאחר שבעבר נדחתה האסיפה מספר פעמים, ואף בוטלה, עקב התנגדותם של חלק מהגופים המוסדיים לתגמול העצום שאמור להינתן לו

הסאגה המתמשכת של שכר מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, בדרך להכרעת אסיפת בעלי המניות, לאחר שבעבר נדחתה האסיפה מספר פעמים, ואף בוטלה, עקב התנגדותם של חלק מהגופים המוסדיים לתגמול העצום שאמור להינתן לו (עלות שכר שנתית של עד 11 מיליון שקל).

לאחר דיונים שניהלה קבוצת הביטוח עם חברות הייעוץ למוסדיים עמדה ואנטרופי - שהמליצו ללקוחותיהן להתנגד לחבילת התגמול של לפידות - היא הודיעה היום לבורסה כי הדירקטוריון החליט להותיר על כנה את החלטתו הקודמת בעניין זה, ועם זאת, נוסחת הבונוס השנתי של לפידות תעודכן. העדכון יעשה כך שהמענק השנתי המקסימלי לו יהיה זכאי לפידות יקטן במיליון שקל - מ-4 מיליון שקל ל-3 מיליון שקל - וזה יינתן לו אם החברה תציג תשואה על ההון של 12% ומעלה.

נזכיר כי בחוות הדעת שהוציאה אנטרופי היא המליצה ללקוחותיה המוסדיים להתנגד לאישור תיקון ולהארכת הסכם ההעסקה של לפידות (עד יוני 2017), וכן להתנגד לאישור הקצאת חבילת ני"ע ללפידות בשווי של 15-20 מיליון שקל לאורך שנות ההסכם.

תנאי ההעסקה עוררו ביקורת

ללפידות כבר אושרו שכר חודשי ברוטו של 136 אלף שקל (כ-1.63 מיליון שקל לשנה), ומענק קבוע של 1.35 מיליון שקל. כך, סך עלות הרכיב הקבוע בשכרו של לפידות היא כ-3.7 מיליון שקל בשנה לפני Salary Stock - מניות בשווי 1.2 מיליון שקל שיינתנו לו מדי שנה. נוסף על כך, לפידות יקבל כאמור בונוס שנתי. מלבד זאת, כוללת חבילת התגמול אופציות למניות הפניקס בשווי של 2.27 מיליון שקל לשנה, מניות חסומות המהוות הטבה שנתית ממוצעת של 1.07 מיליון שקל, ורכיב אופציות מותנות בשווי של 1.33 מיליון שקל.

תנאי העסקתו של אייל לפידות זכו לביקורת לא רק בשל היקף עלות התגמול העצומה, אלא גם משום שאינם עולים בקנה אחד עם ההנחיות שבכוונת הפיקוח על הביטוח להוציא בעניין תגמול המנהלים הבכירים בענף, בדומה להסדרה שכבר קיימת בענף הבנקאות. בהקשר זה מציינת עתה הפניקס כי "תתאים את הוראות הסכם ההעסקה ואת תנאי התגמול של המנכ"ל לדרישות ולמגבלות שיחולו בהוראה הסופית ככל שתפורסם".