חגיגה בדסק"ש: 3.5 מיליון שקל למ"מ המנכ"ל מישל דהן

4.3 מיליון שקל לסמנכ"ל דסק"ש רענן כהן ■ בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, בעלי השליטה והמנהלים של קבוצת צור שמיר, נהנו יחד משכר בעלות של כ-7 מיליון שקל בקבוצה

דוחות חברת דיסקונט השקעות מלמדים כי השנה הקשה שעברה על קבוצת אי.די.בי פסחה על שכרם של המנהלים בחברות המטה של הקונצרן. לאחר שדווח כבר כי יו"ר כור, ליאור חנס, זכה אשתקד לשכר בעלות של 4.9 מיליון שקל, מתברר כי גם בכירי החברה האם, דסק"ש (שלאחרונה מיזגה לתוכה את כור), לא קופחו.

בראש ובראשונה הכוונה היא לממלא מקום המנכ"ל מישל דהן, שגרף שכר בעלות של 3.5 מיליון שקל, כשאחריו ברשימה מדורגים הסמנכ"ל רענן כהן, עם שכר בעלות של 4.3 מיליון שקל, והסמנכ"ל ארי ברונשטיין, עם 3.4 מיליון שקל.

אופציות בבבילון

ומאי.די.בי לקבוצת צור שמיר. צמד הבעלים-מנהלים, בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, נהנו אשתקד מתגמולים מצטברים של כ-7 מיליון שקל בקבוצה. עלות העסקת דורון שנידמן, כמנכ"ל ביטוח ישיר וכיו"ר החברה הבת אדגר השקעות (הפועלת בתחום הנדל"ן המניב) הגיעה ל-4.5 מיליון שקל. 3.1 מיליון שקל הגיעו מביטוח ישיר והיתרה, 1.4 מיליון שקל, מאדגר, כשהחלוקה בין שכר ומענקים שווה פחות או יותר. עלות העסקתו של מוקי שנידמן כיו"ר ביטוח ישיר הגיעה ל-2.6 מיליון שקל, והורכבה מדמי ניהול של 1 מיליון שקל ומענק של 1.6 מיליון שקל.

השניים מסתכלים מלמטה על רביב צולר, מנכ"ל החברה הבת איי.די.איי, שהתברג לפני ימים אחדים לעשיריית שיאני השכר עם עלות העסקה של 11.9 מיליון שקל ב-2013. ביטוח ישיר גם שילמה 318 אלף שקל לדירקטור אמנון נויבך, שנבחר בסוף השבוע שעבר ליו"ר הבורסה, ו-292 אלף שקל לדירקטור חיים רמון. עוד בקבוצת ביטוח ישיר: עלות העסקת רועי גדיש, מנכ"ל אדגר, עמדה על 3.5 מיליון שקל (1.3 מיליון שקל דמי ניהול, ומענק של 1.9 מיליון שקל).

שני שמות בולטים חדשים בדירוג השכר הגיעו מחברת האינטרנט בבילון, בעיקר בעקבות תוכנית אופציות לעובדים שגיבשה החברה ב-2012. זו הזניקה את עלויות העסקת נדב שמש, סמנכ"ל מערכות מידע בחברה שהתפטר בתחילת החודש, ל-5.2 מיליון שקל, ואת עלות העסקת שלומי צייג, סמנכ"ל פיתוח וטכנולוגיות, ל-3.1 מיליון שקל. רכיב התגמול המנייתי של שמש הגיע ל-4.5 מיליון שקל, בנוסף לשכר של כ-700 אלף שקל, והרכיב המנייתי בתגמול של צייג עמד על 2.4 מיליון שקל, בנוסף למשכורת של כ-800 אלף שקל.

מנכ"ל עמיר שיווק, מיכאל מנדלסון, נהנה אשתקד משנה מוצלחת של חברת חומרי ההדברה עמיר שיווק, ועלות העסקתו הגיעה ל-4 מיליון שקל: דמי ניהול של 1.5 מיליון שקל, ומענק של 2.5 מיליון שקל. שלמה איזנברג, בעל השליטה בחברה ישרס, נהנה מתגמולים בהיקף של 2.8 מיליון שקל: 2 מיליון שקל משכורת בסיס ו-800 אלף שקל נוספים הגיעו מדמי ניהול, כמנהל העסקים הראשי של החברה ויו"ר החברה הבת עוגן, במשרה בהיקף של 65%. עלות העסקת יו"ר חברת המתכות סקופ ובעל השליטה בה, שמואל שילה, הגיעה ל-3.6 מיליון שקל: 2.1 מיליון שקל שכר ו-1.5 מיליון שקל מענק.

שיאני השכר לשנת 2013 - 23.3.14
 שיאני השכר לשנת 2013 - 23.3.14