רשמית: פאלו אלטו רוכשת את סייברה ב-200 מיליון דולר

החברה אבטחת המידע הישראלית שנרכשת מתמקדת באיומים שמוחדרים למחשב על ידי מדינות או ארגוני טרור ופשיעה, ואינם מזוהים ברובם על ידי מערכות אבטחת המידע המסורתיות

היום (ב') בבוקר, שעון ניו יורק, הודיעה חברת האבטחה פאלו אלטו נטוורקס על רכישת הסטארט-אפ הישראלי סייברה (Cyvera). היקף העסקה, מפרטת פאלו אלטו בהודעה, יעמוד על כ-200 מיליון דולר שיורכבו ברובם מתשלום במניות: 56% מהעסקה, 112 מיליון דולר, ישולמו במניות, והשאר במזומן. למרות שפאלו אלטו הוקמה גם היא על ידי ישראלי - ניר צוק, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה - הרכישה תאפשר לחברה להקים מרכז פיתוח ראשון בישראל. גולדמן זאקס ישראל ייעצו לפאלו אלטו בעסקה.

למרות שלא מדובר בעסקה גדולה במיוחד אפשר להתייחס אליה כאל עסקה מייצגת בתחום הסייבר כעת. סייברה הוקמה לפני פחות משלוש שנים, היא כמעט ללא הכנסות, וגייסה כ-13 מיליון דולר סך הכול, כאשר סביר להניח שחלק מהסכום עדיין נמצא בקופתה.

המשקיעים כוללים בעיקר את הקרנות בלומברג קפיטל ובטרי, וכן משקיעה אסטרטגית, EMC. רשימת המשקיעים כוללת גם מספר משקיעים פרטיים, שהבולטים ביניהם הם פרופסור אודי ויינשטיין וד"ר אופיר שלוי, שניים מתוך שלושת יזמי אנוביט שנמכרה לאפל.

את החברה הקימו נתנאל דוידי, אורי אלטר - שמכהנים כמנכ"לים משותפים - ומשה בן אבו, והיא מתמקדת בתחום שיותר מושך תשומת לב כעת בעולם אבטחת המידע, ה-APT (ר"ת: Advanced Persistent Threats). מדובר באיומים שמוחדרים למחשב על ידי מדינות או ארגוני טרור ופשיעה, ואינם מזוהים ברובם על ידי מערכות אבטחת המידע המסורתיות. רוב הפתרונות שמתמודדים עם האיומים הללו, מנסים לבחון את השינויים במערכת באמצעות אלגוריתם, לעיתים בזמן התקיפה עצמה.

בחברה, שמעסיקה 55 עובדים, מתמודדים עם האיומים מהצד השני, בניסיון למנוע את ההתקפה באמצעות שינויים של אלמנטים טכניים במערכת ההפעלה. פאלו אלטו נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-5.6 מיליארד דולר.