רמי לוי: עלייה של 23.7% ברווח ברבעון הרביעי לכ-31 מ' ש'

בשנת 2013 כולה רשמה רמי לוי עלייה של כ-15.8% בהכנסותיה לסך של כ-3.21 מיליארד שקל ■ גידול של כ-6% במכירות חנויות זהות

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, מסכמת את שנת 2013 והרבעון הרביעי של השנה עם תוצאות שיא, המשקפות את מגמת הצמיחה בהכנסות הרשת וברווחיה.

רמי לוי סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2013 עם הכנסות בסך של כ-824.7 מיליון שקל, גידול של 18.6% בהשוואה להכנסות של כ-695.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2012. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-3.97% ומפתיחתם של 3 סניפים חדשים, וכן הודות לדבקות הרשת באסטרטגיה המטיבה עם הצרכן.

החברה יישמה בדו"חות אלה את תקן החשבונאות הבינלאומי 11, וכתוצאה מכך היא החלה להציג את אחזקתה בחברת ביכורי השקמה לפי שיטת השווי המאזני, בעוד שבעבר אחזקה זו הוצגה לפי שיטת האיחוד היחסי. כתוצאה מכך, מפרסמת החברה ביאור המשקף את תוצאותיה הכספיות החל מהרבעון הראשון של 2012 במידה והתקן החשבונאי האמור, יחד עם תקנים חדשים נוספים שיושמו השנה, היה חל מתחילת שנת 2012.

רמי לוי מציינת, כי החברה צפויה לפתוח 9 סניפים חדשים בתקופה שבין הרבעון השני של שנת 2014 ועד לרבעון השני של 2015. סניפים אלו יוקמו, בהדרגה, בערים הבאות: חולון, אשקלון, כפר סבא, עטרות, נתיבות, קרית שמונה, אריאל, פתח-תקווה ורחובות. היום פתחה הרשת את סניפה החדש בנהריה.

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2013 הסתכם בכ-171.3 מיליון שקל (20.78% מהמכירות), גידול של כ-18% בהשוואה לכ-145.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2012 (20.87% מהמכירות). הירידה ברווח הגולמי נובעת מהורדת מחירים שהמשיכה הרשת לבצע כדי להמשיך להיות קשובים ללקוחות ולהטיב עם הצרכנים הכל כמענה למצב הכלכלי של כלל לקוחות החברה בפרט ותושבי המדינה בכלל. ה-EBITDA של רמי לוי ברבעון הרביעי של 2013 הסתכם בכ-38.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-28.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2012.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הסתכם בכ-32.8 מיליון שקל (3.98% מהמכירות), בהשוואה לכ-23.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (3.38% מהמכירות).

הרווח הנקי של רמי לוי ברבעון צמח בכ-23.7% לכ-30.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2012.

הכנסות של 3.21 מיליארד שקל

בשנת 2013 כולה רשמה רמי לוי עלייה של כ-15.8% בהכנסותיה לסך של כ-3.21 מיליארד שקל (לא כולל הכנסות מחנויות הזכיין וממכירות זכיין הבשר), בהשוואה להכנסות של כ-2.77 מיליארד שקל בשנת 2012. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-5.98% ומפתיחתם של 2 סניפים חדשים.

הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2013 גדל בכ-9.3% לכ-136.1 מיליון שקל (4.23% מהמכירות), בהשוואה לכ-124.6 מיליון שקל בשנת 2012 (4.49% מהמכירות). הרווח הנקי בשנת 2013 גדל בכ-10% לשיא של כ-121.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.4 מיליון שקל בשנת 2012.

רמי לוי ציין כי "תוצאות שנת 2013 מצביעות על המשך מגמת הצמיחה, המאפיינת את החברה מאז יום הנפקתה בבורסה, וזאת על אף האתגרים שניצבו בפנינו והתחרות הגוברת בשוק בשנים האחרונות. עובדה זו מחזקת את אסטרטגיית החברה להיטיב עם לקוחותיה ולהציע להם את סל המוצרים הזול ביותר, תוך הקפדה על שירות ברמה גבוהה ומוצרים איכותיים, ומוכיחה בעיניי את צדקת הדרך של הרשת שמובילה את תחום ה'דיסקאונט' בישראל. הצרכן הישראל מפוקח כיום יותר מבעבר, הוא אינו נאמן עוד למותג ולא מאמין לסיסמאות שיווקיות, אלא משווה מחירים וחוסך בהוצאות, מגמה התורמת מאוד להרחבת קהל הלקוחות של הרשת. רשת רמי לוי כיום משרתת לקוחות רק בכ-35% מהאזורים במדינת ישראל, ולכן אנו ממשיכים לפעול להקמת סניפים חדשים באזורים בהם אין לנו כיום נוכחות, ועד אמצע שנת 2015 בכוונתנו לפתוח 9 סניפים חדשים, כאשר ממש היום פתחנו את הסניף החדש בנהריה. בשנת 2013 פתחנו שני סניפים חדשים, פתות מהיעד שהצבנו לעצמנו. השנה שיפרנו את המנגנונים של פתיחת החנויות ואת שיטת התפעול של פתיחת החנויות והתמודדות עם הביורוקרטיה ואני מאמין שנוכל בשנת 2014 לעמוד ביעד של פתיחת 6 סניפים חדשים לפחות".