מל"טים של אלביט מערכות יאבטחו את המונדיאל בברזיל

גם בתעשייה האווירית מחייכים: חוזה ארוך טווח להשבחת מטוסי של חברת "אייר קנדה"

אלביט מערכות דיווחה היום (ד') על חוזה עם חיל האוויר של ברזיל לאספקה של מל"ט הדגל שלה, הרמס 900. מדובר במטוס ללא טייס המתקדם ביותר של החברה, ובכוונת חיל האוויר הברזילאי לעשות בו שימוש כבר בקיץ הקרוב במסגרת משחקי גביע העולם בכדורגל. המל"ט החדיש שיימסר לברזיל, יצויד במערכת מתקדמת לאיסוף מודיעין.

באלביט אמרו כי המל"ט יופעל בשילוב עם מל"טים אחרים שלה, מסוג הרמס 450 שכבר סיפקה בעבר לחיל האוויר הברזילאי. המל"ט הרמס 900 יספוק לברזיל בתוך כחודשיים. כלים אלה יופנו במהלך משחקי המונדיאל למשימת האבטחה המורכבת של האירועים שצפויים לזמן אל המדינה אוהדי כדורגל מכל רבים מכל העולם.

לדברי מנכ"ל חטיבת הכלים הבלתי מאוישים באלביט מערכות, אלעד אהרונסון ברזיל היא המדינה השמינית שמצטיידת בהרמס 900.

בתוך כך, גם המתחרה, התעשייה האווירית מתפארת ביומיים האחרונים בעסקה חדשה שהשיגה עם חברת התעופה הקנדית "אייר קנדה": במסגרת העסקה, צי מטוסי הבואינג 767 שלה יעבור במהלך השנים הקרובות תהליך של שיפוץ והשבחה בחטיבת בדק מטוסים שבמתחם התע"א שבלוד. היקף העסקה הוערך בידי גורמים בתחום התעופה בכמה עשרות מיליוני דולרים.

חטיבת בדק מטוסים עוסקת בהשבחה ובהסבות של מטוסי נוסעים, מטוסי מטען ומטוסי תדלוק. היא מחזיקה ברישיונות מטעם רשויות תעופה רבות בעולם- ובהן גם זו של ארה"ב, כך שההתאמות שנעשות לכלי טייס במתקניה עונות על סטנדרטים מחמירים בתחום.