בנק אגוד מציע בחינם מסלול שיכלול ריבית על יתרת הזכות

הבנק מציע מסלול חשבון הפוך מתמיד שיכלול 10 פעולות פקיד ו-50 פעולות בערוץ ישיר - בחינם ■ גם מרכנתיל דיסקונט פרסם שני מסלולים

בנק אגוד מנצל את השקת תוכנית מסלולי העמלות בעו"ש לצורך הרחבת תוכנית "חשבון הפוך" שלו. היום (ד') הודיע הבנק, בניהול ישראל טראו, כי יפתח מסלול ללקוחותיו שייקרא חשבון הפוך מתמיד. מסלול זה יהיה בחינם ויכלול 10 פעולות פקיד ו-50 פעולות בערוץ ישיר בחודש, וכן יכלול ריבית על יתרת הזכות בחשבון העו"ש של 0.5% בשנה ובסכום של עד 7,000 שקל. טראו העריך שכאשר הריבית במשק תחזור לעלות, גם ריבית הזכות בחשבון העו"ש תעלה בהתאם.

מסלול זה מיועד ללקוחות הבנק שהם מעבירי משכורת של 7,000 שקל ומעלה ומשתמשים בכרטיסי אשראי בהיקף של 4,000 שקל ומעלה. לדברי טראו, עשרות אלפים מלקוחות הבנק עונים לקריטריונים אלה. "זו ההצעה הכי טובה במערכת הבנקאית בחשבון העו"ש. הבנקים המסורתיים לא יכולים להתמודד עם הצעה שכזו", אמר טראו.

מי שלא עונה לקריטריונים, בהם עסקים קטנים, יוכל להצטרף למסלול המורחב הכולל את אותו תמהיל של עמלות כמו בחשבון הפוך מתמיד, בתמורה לתשלום חודשי של 24 שקל. המסלול הבסיסי הכולל פעולת פקיד אחת ו-10 פעולות בערוץ הישיר יעלה 10 שקל, שזה הרף המקסימלי שהתיר בנק ישראל.

לבנק אגוד יש כיום את תוכנית חשבון הפוך, שהיא טובה יותר מחשבון הפוך מתמיד, שכן מלבד פטור מעמלות עו"ש היא כוללת ריבית זכות של 3% וכן פטור מריבית על האוברדראפט (בגבול מסוים). עם זאת, תוכנית זו פתוחה רק למצטרפים חדשים ולמשך 3 שנים בלבד. המסלול חשבון הפוך מתמיד יהיה פתוח לכלל הלקוחות וללא מגבלת זמן.

ההחלטה להרחיב את תוכנית החשבון ההפוך לכלל לקוחות הבנק נבעה מהדרישה של בנק ישראל להחזיר את מסלולי העמלות בעו"ש. בנק ישראל קבע את התמהיל של שני המסלולים הראשונים, הבסיסי והמורחב, המיועד בעיקר לעסקים קטנים, ואפשר לבנקים להציע מסלול נוסף באיזה מחיר שירצו.

בנק הפועלים היה הראשון להודיע על המסלולים ומחירם, והפתיע כשקבע מחיר הנמוך בעשרות אחוזים לעומת מחיר התעריפון של העמלות הכלולות במסלול. בבנק אגוד נקבעו במחיר דומה לזה של בנק הפועלים בסל המורחב, ולא הכחישו כי החלטתם הושפעה מבנק הפועלים. "אין ספק שלרף המחיר שהגדיר בנק הפועלים הייתה השפעה על המחיר שקבענו, ואין לי ספק שזה ישפיע על המערכת הבנקאית כולה.

"עם זאת, זה לא ריגש אותנו כי ממילא מרבית הלקוחות שלנו עומדים בקריטריונים של החשבון הפוך, ולכן יהיו זכאים לפטור מהעמלות", אמרו טראו.

בתוך כך, גם בנק מרכנתיל הודיע היום על תמחור מסלולי העו"ש שלו, וקבע כי מחיר המסלול הבסיסי יעמוד על 8.5 שקל, נמוך מהרף שהציב בנק ישראל. כמו כן המסלול המורחב יעלה 26.5 שקל. הבנק לא הודיע על פתיחת מסלול שלישי.