הבונוס של ניר גלעד נחתך בחצי: יקבל עד 5 מ' ש'

החברה לישראל נכנעת ללחץ הציבורי: בוטל הבונוס לגלעד עבור פיצול החברה ■ במהלך מגיע לאחר שגלעד גרף שכר בהיקף של 83 מיליון שקל בשש שנים ■ יו"ר החברה יסתפק בשכר דירקטורים במקום שכר חודשי של עד 221 אלף שקל

הלחץ עבד: לאחר יותר מחצי שנה ללא מדיניות תגמול מאושרת, צפויה החברה לישראל , שבשליטת עידן עופר, להודיע על מדיניות חדשה, שלפיה יבוטל בונוס של 4 מיליון שקל למנכ"ל החברה, ניר גלעד, עבור פיצול החזקותיה של החברה לישראל, כך נודע ל"גלובס".

נוסף על כך, נחתך לגלעד הבונוס השנתי כמעט בחצי, והוא יוגבל לתקרה של עד 5 מיליון שקל, לעומת 9 מיליון שקל בעבר, וכן הועלה רף הרווח השנתי המזכה בבונוס ל-350 מיליון שקל, לא כולל רווחים בגין השלמת הסדר החוב בצים. מדיניות התגמול החדשה מפורסמת על רקע שיחות שניהלה החברה עם אנטרופי, חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, שהמליצה להם להתנגד למדיניות הקודמת, שעוררה ביקורת ציבורית רבה. החברה לישראל נותרה החברה הגדולה היחידה בשוק שטרם אישרה מדיניות שכר, בהתאם להוראות תיקון 20.

"רמות התגמול בחברה גבוהות, וקיים קושי להצדיקן בבחינת ביצועי החברה החלשים", נכתב בדוח אנטרופי. שכר הבסיס (ברוטו) של גלעד, כפי שהציעה מדיניות התגמול הקודמת, יעמוד על עד כ-246 אלף שקל, כלומר כ-3 מיליון שקל בשנה, לפני הבונוס.

במסגרת מדיניות התגמול החדשה יסתפק יו"ר החברה לישראל, רון מושקוביץ, בשכר דירקטורים בלבד, במקום שכר חודשי של עד 221 אלף שקל.

החברה לישראל תפרסם מחר את תוצאותיה העסקיות לשנת 2013, שבהן צפוי הפסד כבד בגין הרעת התוצאות של החזקותיה העיקריות - כיל, צים ובזן. בשנת 2012, ערב כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים, ביצעה החברה "מחטף שכר", שבו הוענקו למנכ"ל גלעד אופציות בשווי של 25 מיליון שקל, וזאת לאחר שהרוויח שכר בעלות של 83 מיליון שקל בשש השנים האחרונות. על פי ההערכות עמד שכרו ב-2013 על כ-4 מיליון שקל.