אינטל משקיעה 15-20 מיליון דולר ב-OrCam הישראלית

המנגנון של OrCam מטרתו שיפור ראייה עבור לקויי ראייה והוא דומה מבחינה המראה למשקפי גוגל גלאס כאשר המצלמה מחוברת להתקן מחשוב קטן ונייד שניתן להכניס לכיס המשתמש

אינטל ממשיכה להשקיע בתחום המחשוב התפישתי. החברה משקיעה 15 עד 20 מיליון דולר ב-OrCam הישראלית שפתחה מנגנון שיפור ראייה עבור לקויי ראייה. החברה פיתחה מערכת שמבוססת על מצלמה ומיועדת לאפשר לליקויי ראיה אפשרות לקרוא תכנים ולהתמצות יותר טוב במרחב. המערכת יודעת להקריא באנגלית בלבד טקסטים עבור המשתמש, למשל, תכנים בהם נתקל במשך היום, כמו תפריט במסעדה או עיתון.

ההתקן של OrCam דומה מבחינה המראה למשקפי גוגל גלאס כאשר המצלמה מחוברת להתקן מחשוב קטן ונייד שניתן להכניס לכיס המשתמש. על פי אתר החברה המערכת נמכרת ב-2,500 דולר.

OrCam הוקמה ע"י פרופסור אמנון שעשוע, שמזוהה בעיקר עם חברת מובילאיי, שמיישמת את המחקרים שלו בתחום הראיה הממוחשבת עבור סטיה מנתיב הנהיגה ברכב.

ההתמקדות של אינטל בישראל בתחום זיהוי המחוות באה לידי ביטוי לא רק ברכישות. מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, אחראי באינטל גם על תחום המחשוב התפיסתי, שבמסגרתו מפותחת הטכנולוגיה סביב ממשקי אדם-מכונה, מה שבא לידי ביטוי גם במערכות לזיהוי מחוות. בשנתיים האחרונות אינטל רכשה בארץ את Invision שפיתחה שפיתחה שבב שמיועד לזיהוי תנועה אנושית במרחב וגם את עומק שפיתחה תוכנה המתבססת על קלט ממצלמות תלת ממד ותרגום התנועות שנקלטות לתנועות דמות על מסך.