מאות שוטרים הגיעו לפנות 2 משפחות מגבעת עמל ב'

השוטרים הגיעו להוציא לפועל צווי פינוי של ביהמ"ש אחת המשפחות פוצתה בכ-1.75 מיליון ש', המשפחה השנייה מנהלת מו"מ עם נציגי תשובה

דרמה בגבעת עמל ב'. מאות שוטרים הגיעו הבוקר (ה') למתחם בגבעת עמל ב' כדי להוציא לפועל את צווי הפינוי שהוציא בית המשפט לשתי משפחות. מדובר במשפחת חילובסקי ומשפחת לוי וסך הכל בחמישה צווי פינוי לבתים במקום. משפחת לוי הגיעה לפשרה עם עורכי הדין של היזם יצחק תשובה בנוגע לפינוי מרצון בתמורה לכ-1.75 מיליון שקל, בדומה לפיצוי שקיבל מפונה אחר בשכונה, הרצל ציון, לפני מספר חודשים.

לאחר שהגיעו להסכם עם משפחת לוי, התקיים מאז שעות הבוקר מו"מ בין עורכי הדין של תשובה לבין רבקה חילובסקי. המו"מ מתקיים לאחר שצו מניעה לפינוי שהגישה חילובסקי לבית המשפט נדחה על ידי השופטת ריבה ניב, שאף חייבה אותה בהוצאות משפט בגובה 5,000 שקל. על פי גורמים המעורים במו"מ, דורשת חילובסקי פיצוי לכל בני משפחתה, שחלקם לא מתגוררים במקום, בגובה של כ-15 מיליון שקל.

כל עוד המו"מ התקיים בבית חילובסקי, עמדו מנגד מאות השוטרים שהגיעו כדי להוציא לפועל את צווי הפינוי. יש לציין, שמו"מ נערך גם בימים שקדמו לפינוי, אך הוא לא הבשיל לכדי הסכמה. לצד הפינויים שהיו אמורים להתקיים היום, יש עוד לא מעט משפחות שגם לגביהן הוצאו צווים דומים.

צווי הפינוי הוצאו לאחר הליכים משפטיים ארוכים שדנו בסוגיית הזכות של מחזיקי הקרקע בפיצוי או בזכאותם לדיור חלופי על סמך הבטחות עבר. את ההליכים קידמו מול המחזיקים בקרקע עורכי הדין של קבוצת תשובה, בבעלות איש העסקים יצחק תשובה, שמקדם במקום את בניית פרויקט המגורים פארק בבלי, שעתיד לכולל כ-600 יחידות דיור.

הפינוי הנוכחי אינו מגיע בהפתעה וסוגיית הזכויות בקרקע, כמו גם צווי הפינוי שכבר הוגשו, עוררו דיון ציבורי נרחב, שאף הגיע לוועדת הפנים של הכנסת.

חברי הכנסת דב חנין ואיילת שקד, שמונו ע"י ועדת הפנים לטפל בנושא, תקפו היום את פינוי המשפחות וקראו לשר השיכון, אורי אריאל, ולראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להתערב. "ממש באותו יום שהוא סוגר עסקת מיליארדים למכירת הגז שלנו, יצחק תשובה מפנה 6 משפחות מבתיהן לרחוב".

מאלעד מגורים ישראל נמסר, כי "כל ערכאות בתי המשפט בישראל מהמקומי ועד לעליון שדנו למעלה מעשור בתיקים והובאו בפניהם כל המסמכים והעדויות הקיימות, פסקו פה אחד כי מדובר במחזיקים שלא כדין שיש לפנותם. שופטי ביהמ"ש ביקרו את התנהלותם של המחזיקים ואמרו שהיא מתנהלת בחוסר תום לב, תוך שימוש מניפולטיבי בנתונים וללא שום הוכחה לטענתם לבעלות כלשהי על השטח. כל זאת תוך כדי שהם עושים חוכא ואיטלולא מפסקי הדין של בתי המשפט. ואף על פי כן ולמרות כל הנאמר לעיל, אלעד מגורים ישראל מנהלת מו"מ בהגינות וברגישות עם המחזיקים מתוך מטרה למצוא פתרון מכובד, כפי שקרה עם כ-30 משפחות שהתפנו מרצונן לאחר קבלת פיצויים".