וודסייד: טרם נחתם הסכם מחייב ב"לוויתן"; השיחות נמשכות

אמש נחשף ב"גלובס" כי בניגוד לכל הציפיות המוקדמות, טרם הושלמה העסקה לרכישת רבע מהזכויות ב"לוויתן" ■ סלע המחלוקת העיקרי שנותר בין הצדדים הוא ההסתייגות של וודסייד ממתווה המיסוי על הגז, כפי שממליץ האוצר

וודסייד האוסטרלית מדווחת היום (ו') באופן רשמי כי טרם נחתם ההסכם, במסגרתו היא תרכוש רבע מהזכויות בתגלית "לוויתן" תמורת 2.71 מיליארד דולר.

בדיווח למשקיעים, מציינת וודסייד כי הצדדים לא הצליחו להגיע להבנות מחייבות בתאריך היעד של ה-27 למארס, כלומר אתמול, וכי היא ממשיכה בשיחות עם השותפים ב"לוויתן" ועם הרשויות בישראל על מנת לפתור את הסוגיות הפתוחות.

סלע המחלוקת העיקרי שנותר בין הצדדים הוא ההסתייגות של וודסייד ממתווה המיסוי על הגז לייצוא שעליו ממליץ משרד האוצר במסגרת תזכיר הצעת החוק למיסוי עיסקאות גז לייצוא. וודסייד התנתה את חתימתה על העסקה בהסדרת סוגיית המיסוי לשביעות רצונה.

וודסייד דורשת כי מודל המיסוי יבטא הכרה בתשואה על ההון של 17-19% לפחות למיזם ההנזלה הצף שוודסייד מתכוונת להקים לצורך יצוא הגז מ"לוויתן" למזרח אסיה. ואולם בהצעת החוק שפורסמה נמנע האוצר מקביעת שיעור תשואה נורמטיווי והתווה רק את עקרונות המיסוי, תוך שהוא משאיר את יישומו של המודל לשפיטת רשות המיסים.

בצד זאת, אתמול קיבלו השותפים ב"לוויתן" שטרי חזקות ברישיונות "רחל" ו"עמית" שבשטח תגלית "לוויתן", וכל הממונה על ההגבלים העסקיים הוציא לשימוע את ההחלטה לחייב את נובל אנרג'י וקבוצת דלק למכור את מאגרי "תנין" ו"כריש" על מנת למנוע מצב של מונופול גז.