אחרי בעלי הגליל, גם בעלי פינקלשטיין מרוויחים על רוני אלרואי

השליטה בחברת המתכת חוזרת לידי מייסדיה תמורת 19.2 מיליון שקל - כשליש מהמחיר שקיבלו מידי קמן תעשיות של אלרואי בשנת 2007

איתן פינקלשטיין, מנכ"ל חברת המתכת פינקלשטיין, עומד להשלים סיבוב מרשים של עשרות מיליוני שקלים על החברה שייסדה משפחתו בשנות ה-60 בחיפה. בית המשפט המחוזי אישר ביום חמישי האחרון את מכירת מניות השליטה בחברה (84%) לידיו, בתמורה ל-19.2 מיליון שקל - כשליש מהמחיר שבו מכר את אותן מניות לפני שבע שנים לידי חברת קמן של רוני אלרואי - וזאת לאחר שכונס הנכסים של קמן תעשיות, בנק דיסקונט, העמיד אותן למכירה.

ההחזקה הוגדלה ל-84%

חברת פינקלשטיין עוסקת בייצור מוטות מתכת וסגסוגת נחושת עבור ענפי תעשייה שונים, וחלק משמעותי ממוצריה מיוצא. בתחילת שנת 2007 השלימה קמן תעשיות, אז בשליטת רוני אלרואי, את רכישת מניות השליטה בחברת פינקלשטיין מידי מייסדיה. המחיר ששילמה אז קמן עבור 60% ממניות החברה עמד על 52 מיליון שקל, והוא שיקף לחברה שווי של 82 מיליון שקל. בהמשך הגדילה קמן את החזקתה ל-84% באמצעות השקעות נוספות.

כונס הנכסים שמונה למניות, עו"ד עופר שפירא, ציין בבקשה לבית המשפט, כי "בתום תהליך ארוך, ולאחר מאמצים רבים, הגיעה לקו הגמר הצעה אחת בלבד, מאת מר שלמה בראון (בשם קבוצת משקיעים)". אז פנה שפירא אל פינקלשטיין, אשר לו הייתה זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות החברה, וזה החליט לממש את זכותו, ובכך לרכוש את מניות השליטה בחברה, לפי המחיר שהציע בראון.

מהלך כינוס הנכסים של קבוצת קמן, שקרסה כשהיא מותירה חובות של מאות מיליוני שקלים לנושיה, הוליד אשתקד סיבוב דומה בחברת הגליל תעשיות, שגם בה נרכשו מניות השליטה על-ידי קמן בשנת 2007.

כחלק ממסע הרכש הפזרני שהובילו אלרואי ומנכ"ל קמן, גיורא ענבר, בקרב חברות התעשייה הישנה, רכשה החברה הבת ישאל 75% ממניות חברת הגליל בתמורה ל-47 מיליון שקל. מי שמכר את החברה המשפחתית היו יצחק רוזן, בנו של המייסד, וגיסו רפאל סילמן.

אשתקד רכשו השניים בחזרה לידיהם את החברה שעוסקת בייצור גלילים לתעשיית הדפוס בתמורה ל-700 אלף שקל בלבד. במסגרת ההסכם התחייבו סילמן ורוזן "להסדיר חוב בהיקף של 23 מיליון שקל לבנק לאומי, לשביעות רצונו של הבנק". מדובר בחוב שהעמיסה ישאל על הגליל עם רכישתה, כך שבסך הכול שילמו הרוכשים כמחצית מהסכום שקיבלו מקמן תמורת מניותיהם.