נעילה מעורבת באירופה; האינפלציה בגוש האירו ירדה ל-0.5%

המכירות הקמעונאיות בגרמניה טיפסו ב-1.3% בפברואר ■ האינפלציה בגוש האירו בשפל מאז 2009 ■ היום תנאם יו"ר הפד ג'נט ילן בוועידה כלכלית שתיערך בשיקגו

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר המשקיעים דרוכים לקראת שטף נתוני מאקרו מהותיים שיתפרסמו השבוע, במרכזם החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי ודוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי.

מדד הסטוקס 600 האזורי מטפס בכ-0.4% לאחר שהשלים עלייה של 1.8% בשבוע החולף, בעקבות נתוני מאקרו טובים מהצפי שפורסמו בימים האחרונים. עם זאת מתחילת החודש המדד ירד ב-0.6%.

בזירת המאקרו פורסם היום כי כלכלת צרפת התרחבה בקצב של 0.3% (שנתי) ברבעון האחרון של 2013, בעיקר בשל עלייה בצריכה הפרטית ובהיקף ההשקעות העסקיות בחברות שאינן פיננסיות. שיפור נרשם גם ביצוא של המדינה.

בגרמניה פורסם נתון המכירות הקמעונאיות שטיפס ב-1.3% בפברואר, לאחר עלייה של 1.7% בינואר. הצפי בשוק עמד על ירידה של כ-0.5%. במונחים שנתיים, המכירות הקמעונאיות עלו ב-2%.

האינפלציה בגוש האירו ירדה לשפל של כ-5 שנים במארס ובכך מעוררת חשש מפני האפשרות של דיפלציה ומתמרצת את הבנק המרכזי האירופי להוציא לפועל צעדים מוניטארים חדשים. האינפלציה בגוש האירו ירדה לרמה שנתית של 0.5% במארס לעומת 0.7% בפברואר.

היום תנאם יו"ר הפד ג'נט יילן בוועידה כלכלית שתיערך בשיקגו. יילן לא צפויה להצהיר על החלטות מהותיות אך המשקיעים ינסו לחפש רמזים בדבריה בכל הנוגע למדיניות המוניטארית העתידית שינקוט הבנק המרכזי. ביום שלישי יתפרסמו מדד מנהלי הרכש, הוצאות הבנייה והדוח החודשי של מכירות הרכב. ביום רביעי יתפרסם סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור העסקי (ללא מגזר החקלאות) בחודש החולף. התחזיות בשוק עמדו על תוספת של כ-193 אלף משרות, לעומת 139 אלף משרות בפברואר. באותו היום יתפרסמו גם נתוני הזמנות המפעלים שלפי התחזיות עלו ב-1.3% במארס.

מניית נוברטיס מתקדמת בכ-3% לאחר שיצרנית התרופות השוויצרית לאחר שהודיעה כי הניסוי האחרון בתרופה שנועד לטיפול בכשלים לבביים הצליח להראות שיפור בחולים. Drillisch AG מטפסת ביותר מ-2% בעקבות דיווח לפיו החברה תחלק דיבידנד או תבצע רכישה עצמית של מניותיה.

המסחר בבורסות אסיה (ב') נחתם במגמה מעורבת כאשר רק הבורסה בשנגחאי ננעלה בירידות קלות. המדד האזורי רשם יום רביעי ברציפות של עלייה, בהובלת מניות סקטור הקמעונאות. עליות נרשמות בחוזים על מדדי לונדון וניו-יורק.

בארה"ב, שטף נתונים שיפורסמו השבוע, במרכזם נתוני התעסוקה, עשויים להצית מחדש את הראלי בשווקים. רבים בשוק נושאים עיניהם לעבר נתוני המאקרו שיתפרסמו השבוע משום שמדובר בנתונים שפחות מושפעים מתנודות עונתיות ומפגעי מזג האוויר הקשה שפקד את ארה"ב בחודשי החורף, כך שהם צפויים לתת תמונה ברורה יותר על הכלכלה האמריקנית.

בסיאול רשמה מניית Samsung SDI המספקת סוללות לחברת אפל, עלייה של 8% לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את Cheil Industries בכ-3.3 מיליארד דולר.

מניית מאזדה מוטור עלתה בכ-4% בטוקיו.