השימלים הגיעו להבנות עם דנקנר, יבטלו הבקשה לפירוק גנדן

האחים ג'קי ומרק שימל הגיעו להבנות עם נוחי דנקנר ■ נראה כי הלחץ התקשורתי בעקבות פרסום הבקשה אמש בכלי התקשורת עשה את שלו

האחים ג'קי ומרק שימל, הגישו היום לביהמ"ש בקשה לביטול דרישתם לפירוק חברת גנדן של נוחי דנקנר. כך נודע ל"גלובס".

‏במסמך הקצר שהוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א כתב עו"ד מטעמם כי "לנוכח הבנות שהושגו בין הצדדים, לאחר הגשת הבקשה, מבוקש לבטל את בקשת הפירוק ללא צו להוצאות". במילים אחרות, נראה כי הלחץ התקשורתי בעקבות פרסום הבקשה אמש בכלי התקשורת עשה את שלו, וכי דנקנר והשימלים הצליחו להגיע להסכמות (ככל הנראה כספיות) ביניהם מחוץ לכותלי ביהמ"ש.

‏בבקשה שהגישו האחים אתמול לביהמ"ש, נכתב כי עילת הפירוק הינה חוב בסך של כ-7 מיליון שקל שלא נפרע מצד גנדן לשתי חברות זרות הנמצאות בשליטתם. מהבקשה עלה כי השימלים התקשרו בהסכם עם גנדן, באמצעות חברות אלו, לפיו נקבע כי גנדן תקנה מהם את ני"ע שרכשו במסגרת "הנפקת החברים" המפורסמת של דנקנר (250 אלף ומניות וכ-83 אלף אופציות מסדרות 5 ו-6). בהתאם התחייבה גנדן לשלם להם כעבור שנה את תמורת ני"ע, על פי ערכם במועד העסקה או במועד תשלום התמורה - הגבוה מביניהם.

‏כבר בשעות הערב, לאחר פרסום הבקשה בתקשורת, ציין אחד מרק שימל בשיחה עם "גלובס" כי "מדובר בטעות, בכוונתנו למשוך את בקשת הפירוק עוד מחר".

‏משפחת שימל, נחשבת לשחקנית גדולה בנדל"ן בבריטניה ומחזיקה כ-9% ממניות גנדן, חברה פרטית בשליטת דנקנר באמצעותה שלט באי.די.בי. לגנדן, חוב של כ-530 מיליון שקל לבנקים, עיקרו לבנק לאומי (450 מיליון שקל), והיתרה הינה לבנק מזרחי. בעלי מניות גנדן ערבים ב-240 מיליון שקל לחוב החברה לבנק לאומי, ובכ-40 מיליון שקל לחוב למזרחי.