מחלוקות בין אלשטיין ובן משה מאיימות על ההסדר באי.די.בי

חשש לגורלו של הסדר החוב בקונצרן אי.די.בי ■ אלשטיין ובן משה חלוקים באשר לאחריותם בנוגע להנפקות הזכויות והצעות הרכש העתידיות

עוד לפני שקיבלו את המפתחות, נראה כי צמד בעלי הבית החדשים באי.די.בי, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, מתקשים לנהל את השותפות ביניהם על מי מנוחות, דבר שעלול לאיים על השלמת הסדר החוב שמתנהל בקונצרן.

מחלופת מכתבים שפרסמה היום אי.די.בי אחזקות עולה, כי הפעם בחרו השניים, באמצעות עורכי הדין מטעמם, להתכתש בנוגע לאחריותם האישית בהנפקת הזכויות והצעות הרכש העתידיות בחברה הבת, אי.די.בי פתוח, שמהוות את השלב הראשון בהוצאת הסדר החוב לפועל.

במשך היום כולו התנהלו שיחות בין הצדדים, בתיווכם של נאמני ההסדר מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן. החשש הוא כי אם לא ישכילו הצדדים להגיע להסכמות ביניהם, עשויים גבאי ואולמן להעביר את ההחלטה בנושא לשופט ביהמ"ש המחוזי, איתן אורנשטיין.

בדוחות הכספיים שפרסמה הלילה אי.די.בי פתוח נכתב בין היתר, כי ב-25 במארס שלחו הנאמנים מכתב לאלשטיין, בהמשך להודעתו כי בכוונתו להקים תאגיד ייעודי (SPV) בבעלות ישירה או באמצעות חברת דולפין שבשליטתו לצורך השתתפות בהנפקה. "במכתבם הדגישו הנאמנים בפני אלשטיין כי הקמת התאגיד הייעודי אינה גורעת מהתחייבותו (ערבות אישית להזרמת חלקו בהנפקה), בהתאם להוראות ההסדר", נכתב בדוחות.

קבוצת אקסטרה של בן משה הבהירה בפני עורכי הדין של אלשטיין כי הקמת התאגיד הייעודי מצריכה את הסכמת כל הנוגעים בדבר, וכי היא עצמה מתנגדת למהלך שכזה. אלשטיין לא נשאר חייב, ובתגובה ענה עו"ד מטעמו כי לאקסטרה ולעומד בראשה "אין זכות לדרוש מדולפין או מאלשטיין עצמו ביטחונות כלשהם". יתרה מכך, לטענתו של אלשטיין, כפי שעולה ממכתב התגובה שלו, נועדו מהלכיו של בן משה "להסיט את האש ממנו ומדרישתה של הרשות לני"ע כלפיו".

הרקע לפיצוץ הנוכחי בין השניים הוא ההתנהלות הנוכחית שלהם מול רשות ני"ע, לקראת הנפקתן הצפויה של מניות אי.די.בי פתוח בבורסה. הרשות, כפי שמתנהלת בכל מקרה של הנפקה, ביקשה מצמד השותפים שיעבירו לידה דוחות IFRS של החברות שבאמצעותן ישתתפו בהנפקה. מצדו של אלשטיין מדובר בדולפין, ומבחינת בן משה מדובר בשתי חברות פרטיות הנמצאות בבעלותו.

מקורבים לצדדים ציינו בפנינו כי אלשטיין הודיע לרשות שיספק דוחות אלו בהקדם; ומנגד בן משה השיב לרשות כי הפקת הדוחות תיארך שבועות עד חודשים מספר. הרשות העמידה לשניים די זמן על מנת לספק מידע זה, והמועד לכך טרם פקע, אך אם לא יעמדו בזמנים הם יעמידו לצורך ההנפקה בטוחה בהיקף של כ-150 מיליון שקל.