נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P טיפס לשיא חדש

ב-17:00 פורסם בארה"ב מדד ה-ISM שעלה ל-53.7 נקודות במארס לעומת 53.2 נק' בפברואר ■ מיקרוסופט בשיא של 14 שנים ■ טאואר הודיעה על השלמת המיזם המשותף עם פנסוניק

יום המסחר הראשון לרבעון השני בוול סטריט (ג') נחתם בעליות זה היום השלישי ברציפות, כאשר מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש ברמה של 1,886 נקודות. בסיכום הרבעון הראשון של השנה, עלה מדד הנאסד"ק בכ-1%, ה-S&P 500 עלה בכ-1.7%, ואילו הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-0.1%.

ב-17:00 פורסם בארה"ב מדד ה-ISM לסקטור התעשיה לחודש מארס, שעלה ל-53.7 נקודות לעומת צפי ל-54 נקודות מ-53.2 נק' בפברואר. עוד התפרסם באותה השעה נתון ההשקעות בתשתיות ובנייה לחודש פברואר שרשם עלייה של 0.1%.

גם באירופה פורסם מדד ה-ISM שעמד על רמה של 53 נקודות בפעילות הייצור במארס, בהתאם לצפי, לעומת 54.8 נק' בפברואר. עוד פורסם היום באירופה כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ברמה של 11.9% בפברואר.

מדד ה-PMI בסין עלה ל-50.3 נקודות במארס מ-50.2 נק' בפברואר. רמה מעל 50 מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית. בחודשים האחרונים נפוצו ספקולציות בשוק לפיהן הממשל בסין ייאמץ תוכנית תמרוץ חדשה כדי להאיץ את קצב הצמיחה ולעמוד ביעדי הצמיחה שהציב.

שוקי המניות מסביב לעולם עולים היום בין השאר לאחר שיו"רית הפדרל ריזרב ג'נט יילן חזרה אתמול על הצורך במחויבות "יוצאת דופן" מצד הבנק המרכזי להמשיך לתמוך בכלכלה, מה שמפחית מהחששות כי הריבית תעלה מוקדם מהצפוי בארה"ב.

מיקרוסופט בשיא

במהלך היום התפרסמו דיווחים על מכירות כלי הרכב בחודש מארס. לפני פתיחת המסחר דיווחה קרייזלר על מכירות של כ-193 אלף כלי רכב בחודש מארס, עלייה של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. פורד דיווחה על עלייה של 3% במכירות לרמה של כ-244 אלף כלי רכב, מדובר במכירות הגבוהות ביותר בחודש מארס, בהשוואה לחודש המקביל ב-8 השנים האחרונות.

מיקרוסופט עלתה אתמול במהלך המסחר לשיא של 14 השנים האחרונות.

מניית טבע ריכזה אתמול עניין רב וזינקה על רקע דיווחים כי בית המשפט העליון בארה"ב ידון בערעור של טבע על פקיעת הפטנט של קופקסון, מה שעשוי לדחות את התחרות בתרופת הדגל של טבע עד ספטמבר 2015. האנליסטית אליאב אברהם מסיטי העלתה בסוף השבוע את מחיר היעד למניית טבע ל-60 דולר, תוך שהיא מותירה המלצת "קנייה" ומציינת כי מניית טבע מציגה את מודל הסיכון-סיכוי הכי טוב מבין מניות חברות התרופות הגנריות בשוק.

מניית טאואר עמדה במוקד לאחר שהחברה הודיעה על השלמת המיזם המשותף עם פנסוניק, אשר יאפשר לה להגיע לקצב הכנסות שנתי של 900 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה.

מניית וויקס זינקה אתמול לאחר שהחברה הודיעה כי היא מבטלת את ההנפקה המשנית שתכננה. מניית וויקס צנחה משיא של 31 דולר לפני כחודש ל-21 דולר דולר כיום. שווי שוק החברה עומד על כ-770 מיליון דולר.