הצעה: נדידה פנים ארצית לחברות הסלולריות ביו"ש

על מנת לפתור בעיית הכיסוי ולטובת התושבים וצרכי הביטחון ■ החברות: למה רק ביו"ש, למה לא במקומות בתוך ישראל שבהם יש בעיית כיסוי?

משרד התקשורת שוקל צעד יצירתי לפתרון בעיית הכיסוי הסלולרי ביהודה ושומרון. ל"גלובס" נודע כי המשרד שוקל לחייב את החברות הסלולריות (מדובר בעיקר בחברות הוותיקות) בנדידה פנים ארצית ביהודה ושומרון לצורכי ביטחון.

כלומר, באזורים שבהם לאחת החברות יש כיסוי ולחברה אחרת אין, יוכלו מנויי אותה החברה שאין לה כיסוי, לנדוד לרשת עם הכיסוי הטוב יותר, ולהשתמש בשירותיה.

פתרון בעיית הכיסוי הוא משהו שעד כה נוסה בהצלחה רבה לצורך מתן אפשרות חדירה לשוק הסלולרי לשחקנים חדשים. כך למשל גולן טלקום נודדת על הרשת של סלקום והוט מובייל נודדת על הרשת של פלאפון. המטרה כעת היא לאפשר ללקוחות לקבל גישה לסלולר מהרשת שפרוסה הכי טוב.

בקרב החברות הסלולריות נשמעת ביקורת על ההצעה של המשרד ויש שהגדירו אותה ככזו שבאה לשרת מטרות פוליטיות. "אם יש בעיית כיסוי באחת הערים בתוך ישראל ששם ראש העיר לא נותן להקים אתרים, מדוע לא לאפשר שם נדידה פנים ארצית בין מפעילים? למה רק ביהודה ושומרון? אם יש בעיה כללית של כיסוי וניתוקים למה לא לפתור את הבעיה בצורה רחבה יותר, וללא הקשרים פוליטיים" אמרו בכירים בחברות הסלולריות.

נציין כי שר התקשורת גלעד ארדן הורה בתחילת דרכו לחברות הסלולריות למצוא פתרונות להגברת הכיסוי הסלולרי, שזו בעיה כאובה במיוחד לתושבים שלא מצליחים לקבל כיסוי הולם. החברות מצידן מתקשות להקים אתרים חדשים ביהודה ושומרון בגלל בעיות רבות שנוגעות גם לאזורים הנתונים בשליטה פלסטינאית. נציין גם שהפלסטינאים סובלים קשות מבעיות של כיסוי סלולרי בגלל בעיות של אי רציפות בין היישובים שלהם.

תגובת משרד התקשורת: משרד התקשורת דרש ודורש מחברות הסלולר לשפר את רמת הכיסוי והקליטה הסלולארית באזור יהודה ושומרון, על ידי הקמת אנטנות סלולאריות נוספות. בשל פערי הכיסוי הרבים, והצורך במתן שירותים סלולאריים באזורים אלו, שהינם חיוניים לביטחון התושבים ולעיתים אף קריטיים להצלת חיי אדם בנסיבות הביטחוניות הקיימות, בוחן משרד התקשורת כפתרון משלים לחייב את המפעילים בנדידה פנים ארצית.