שותפו לשעבר של נוחי דנקנר השתכר 30 מ' ש' ב-10 שנים

יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות קיבל בשנה שעברה שכר בעלות של 9 מיליון שקל ■ עוד שיאני שכר ב-2013: אלי אלעזרא עם 12 מיליון שקל, מנכ"ל חברה בת של מי עדן עם 10 מ' ש' וצמד הברוקרים ילין ולפידות גרפו 6.6 מ' ש' כ"א‏

הדוחות הכספיים שפרסמה אמש חברת כלל תעשיות (כת"ש) מלמדים שוב על הבחירה המוצלחת של אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כת"ש, להיפרד מאי.די.בי ומשותפו הוותיק נוחי דנקנר, עוד בטרם הסדר החוב בקונצרן ובעקבות העברת השליטה בכת"ש לידי המיליארדר לן בלווטניק במהלך 2012.

פישר, עדיין שותף עם דנקנר בחברת גנדן עתירת החובות (לשעבר בעלת השליטה באי.די.בי) זכה אשתקד לשכר בעלות של 9 מיליון שקל בכת"ש - 4.7 מיליון שקל מתוכה בתגמול מנייתי והיתר דמי ניהול ומענק. מבדיקת "גלובס" עולה כי עלות העסקתו המצטברת בכלל תעשיות ובאי.די.בי אחזקות (בה שימש משנה למנכ"ל) הצטברה ב-10 שנים לכ-30 מיליון שקל.

שותפו לשעבר של פישר, נוחי דנקנר, שהודח מהשליטה באי.די.בי בתחילת השנה הנוכחית, זכה אשתקד לשכר בעלות של 1.9 מיליון שקל. שני המשנים למנכ"ל אי.די.בי פתוח, שפרשו באוגוסט האחרון, אייל סולגניק ושוני אלבק (לשעבר בכירים ברשות ני"ע), נהנו משכר של 1.7 ו-1.3 מיליון שקל בהתאמה, ומנכ"ל החברה, חיים גבריאלי, נהנה משכר של 1.8 מיליון שקל.

9 מ' ש' ללוי רחמני

. דוחות קבוצת הביטוח איילון אחזקות שלחו נציג נוסף מהענף לצמרת שיאני השכר אשתקד - בעל השליטה, לוי רחמני. רחמני, נשיא ומנכ"ל איילון, ויו"ר איילון ביטוח, נהנה אשתקד מתגמולים של 9 מיליון שקל - 7.1 מיליון שקל דמי ניהול והיתרה מענק - נתונים הממקמים אותו מעט אחרי צמד המנכ"לים המשותפים של הראל - שמעון אלקבץ ומישל סיבוני.

נזכיר כי ב-2012 הגיעו רחמני ובנו נגה להסדר פשרה במסגרתו התחייבו להשיב 22.5 מיליון שקל שמשכו כשכר לאיילון, בעקבות תביעה נגזרת שהוגשה נגדם בטענה כי הסכמי ההעסקה של השניים לא אושרו כחוק.

שם בולט נוסף בצמרת שיאני השכר הוא אלי אלעזרא, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אלעזרא, עם עלות שכר של 11.9 מיליון שקל - מענק של 6.3 מיליון שקל, שכמחציתו טרם שולם, ושכר בעלות של 4.7 מיליון שקל, שגם הוא טרם שולם במלואו.

אלעזרא סיכמה את 2013 ברווח נקי של 59.5 מיליון שקל, ורואי החשבון שלה מציינים כי החברה מעריכה כי תעמוד בכל התחייבויותיה, בהתבסס על דוח תזרים מזומנים חזוי שלה ושל החברות המוחזקות.

בעלי שליטה נוספים שנהנו מתגמולים דומים אשתקד הם צמד האמריקאים אברהם לסר וג'ואל וינר, בעלי חברות הנדל"ן האמריקאיות דה לסר ודה זראסאי בהתאמה, הנסחרות בבורסה המקומית באמצעות אג"ח. כל אחד מהשניים נהנה מתגמולים של 9.3 מיליון שקל (2.7 מיליון דולר) עבור השירותים המסופקים על ידם.

מנכ"ל החברה הבת של מי עדן גמע 10 מ' ש'

רענן זילברמן, מנכ"ל עדן הולנד, החברה הבת של מי עדן, נהנה מתגמולים של יותר מ-10 מיליון שקל (2.1 מיליון אירו) - עיקר הסכום (1.7 מיליון אירו) כמענקים, אחרי מכירת פעילות החברה לקרן ההשקעות Rhone Capital במהלך השנה. ב-2012 עמדה עלות העסקתו של זילברמן על 4.5 מיליון שקל (907 אלף אירו).

דוחות לידר חושפים כי צמד מנהלי בית ההשקעות ילין לפידות, דב ילין ויאיר לפידות, נהנו אשתקד ממענק שמן של 4.9 מיליון שקל כ"א, שהוביל את עלות העסקתם ל-6.6 מיליון שקל כ"א. זוהר לוי ממשיך ליהנות מדמי ניהול מפנקים בחברת הנדל"ן סאמיט שבשליטתו, ואלה הגיעו אשתקד ל-6 מיליון שקל, בתפקידו כיו"ר החברה שסיכמה את 2013 ברווח מרשים של כ-292 מיליון שקל.

שלושת בני משפחת זלקינד - גרשון ובניו דניאל ומיכאל, נהנו מתגמולים של 7.9 מיליון שקל מקבוצת אלקו שסיכמה שנה הפסדית - עיקר הסכום למיכאל, מנכ"ל משותף באלקו. ב. יאיר שילמה לארבעת בני משפחת ביטון - יאיר, יוסף, יורם ואילן - דמי ניהול, מענק ותשלומים נוספים בסכום מצטבר של 8.9 מיליון שקל. שלושת בני משפחת צרפתי - צבי, משה ורפי - נהנו מתגמול כולל של 7.2 מיליון שקל מחברת צרפתי שבשליטתם - ממוצע של 2.4 מיליון שקל לכל אחד.