יו"ר הוועד בדיסקונט לא יערער על ההחלטה לסיים את תפקידו; יקבל יותר מ-10 מיליון שקל פיצויי פרישה

ריקי בכר ל"גלובס": "התחושה היא קשה, זו הייתה הפתעה גמורה, נגמרה הדרך. דיסקונט זה המקום הכי טוב לעבוד בו וכולם יודעים את זה" ■ לפי הערכות מי שצפוי להחליף את בכר בתפקיד יו"ר הועד הוא יד ימינו מני גרינשטיין

"התחושה היא קשה, זו הייתה הפתעה גמורה, נגמרה הדרך", כך אמר היום (ג') ריקי בכר יו"ר ועד העובדים המיתולוגי של דיסקונט בשיחה עם "גלובס" יום לאחר החלטת בית הדין לעבודה שקבע כי יסיים את תפקידו. בכר החליט שלא לערער על ההחלטה, והוא צפוי לפרוש באופן מיידי. מפסק הדין של השופטת עולה כי בכר (69), העובד בבנק 48 שנה, שמתוכן יותר מ-30 כיו"ר ועד יקבל פיצויי פרישה בסכום של יותר מ-10 מיליון שקל. לפי הערכות מי שצפוי להחליף את בכר בתפקיד יו"ר הועד הוא יד ימינו מני גרינשטיין. בפסק הדין אף עולה כי בבחירות האחרונות לוועד גרינשטיין קיבל יותר קולות מבכר, ועל כן רוב הסיכויים שיחליפו בתפקיד.

"אני חושב שהבאנו לעובדים ביטחון אישי וכלכלי, ואני מקווה שהם עוד ייהנו מכך בהמשך. דיסקונט זה המקום הכי טוב לעבוד בו וכולם יודעים את זה", אמר בכר, שציין כי עוד ייפרד בהמשך מהעובדים.

בכר בן ה-69 הגיע לגיל פרישה לפני כשנתיים, ובדיסקונט הוחלט להאריך לו את החוזה בשנתיים, קרי עד היום. בדיסקונט סירבו להאריך לו את החוזה עוד, ואז עתר בכר לבית הדין לעבודה במספר טענות ביניהן כאמור האפליה על רקע גיל. השופטת נטע רות קבעה אתמול כי היא דוחה את הטענה.

טענה נוספת של בכר הייתה כי מדובר בפגיעה בעבודה המאורגנת. השופטת אמרה: "מדובר במקום עבודה מאורגן זה עשרות שנים עם מסורת של הסכמים קיבוציים. לוועד כוח מיקוח בלתי מבוטל".

השופטת אף ביקרה את התנהלותו ואמירותיו הקשות כנגד ההנהלה בשנה האחרונה, שכללו את הציטוט המפורסם: "מצדי שיישקו לי בתחת". "תוכן האמירות הינו בוטה, משפיל, מביע זלזול בהנהלת הבנק וטמון בחובו מסר שעלול לעורר חוסר אמון בבנק בקרב הציבור ולקוחותיו. מכאן שמדובר באמירות בלתי מידתיות נוכח הנזק הטמון בהן ובהפצתן לבנק", הוסיפה השופטת רות. את דיסקונט ייצג בתיק זה עו"ד נחום פינברג ואילו את בכר ייצג עו"ד בני כהן.