נעילה מעורבת בבורסות אירופה - בעקבות נתוני מאקרו

מדד הניקיי בטוקיו עלה במהלך המסחר מעל 15,000 נקודות אולם נחלש בסיום ■ כלכלת גוש האירו צמחה בקצב של 0.2% ברבעון האחרון של 2013 ■ ירידה חדה במספר המובטלים בספרד

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו היום ולקראת נתונים נוספים בימים הקרובים.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום אומדן הצמיחה לרבעון האחרון של 2013, שהצביע על קצב צמיחה שנתי של 0.2% בגוש האירו. אנליסטים בשוק ציפו לקצב צמיחה של 0.3%. בנוסף, פורסם מדד המחירים ליצרן שירד ב-0.2%, מתחת לתחזיות המוקדמות בשוק. בספרד פורסם השינוי במספר המובטלים בחודש מארס, שירד ב-16.6 אלף, בעוד בשוק ציפו לירידה של כ-5,500.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex (קולמקס) בית השקעות, מציין כי "השווקים מגיעים במומנטום חזק לקראת פרסום סקר האבטלה לחודש מארס. סביבת הריבית האפסית מעניקה רוח גבית הן לשווקים והן להתחלות הבניה אשר ממשיכות לטפס מעלה. חשוב להבין כי זוהי מטרתה של המדיניות המוניטארית ולכן נתוני המאקרו אינם מפתיעים כלל וכלל ומכאן נגזרת החשיבות הרבה שיש לייחס לנתון האבטלה. למרות האופטימיות הרבה חשוב מאוד לגדר חשיפות קצרות ובינוניות כהגנה מאכזבה אפשרית אשר תביא למימוש בשווקים".

בשוקי המניות, האג"ח והמט"ח ממתינים בציפייה לנתוני התעסוקה במשק האמריקאי לחודש מארס, שיפורסמו מחרתיים. על פי התחזיות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 199 אלף משרות בהמשך להוספה של 175 אלף משרות בחודש פברואר, כאשר שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-6.6%.

גולת הכותרת היום בארה"ב היא סקר ה-ADP, שהתפרסם לפני פתיחת המסחר והצביע על יצירה של 191 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש מארס, בהתאם לתחזיות המקודמות בשוק. נזכיר, סקר ה-ADP הוא מעין קדימון לקראת דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי וצפוי להצביע על יצירה של כ-200 אלף משרות במשק האמריקאי.

באסיה הסתיים יום המסחר (ד') במגמה חיובית, זה היום השישי ברציפות.

כאמור, יום המסחר הראשון לרבעון השני בוול סטריט (ג') נחתם בעליות, כאשר מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש ברמה של 1,885.5 נקודות.

אתמול פורסם בארה"ב מדד ה-ISM לסקטור התעשיה לחודש מארס, שעלה ל-53.7 נקודות לעומת צפי ל-54 נקודות מ-53.2 נק' בפברואר. עוד התפרסם נתון ההשקעות בתשתיות ובנייה לחודש פברואר שרשם עלייה של 0.1%.

גם באירופה פורסם מדד ה-ISM שעמד על רמה של 53 נקודות בפעילות הייצור במארס, בהתאם לצפי, לעומת 54.8 נק' בפברואר. עוד פורסם אתמול באירופה כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ברמה של 11.9% בפברואר.

מדד ה-PMI בסין עלה ל-50.3 נקודות במארס מ-50.2 נק' בפברואר. רמה מעל 50 מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית. בחודשים האחרונים נפוצו ספקולציות בשוק לפיהן הממשל בסין ייאמץ תוכנית תמרוץ חדשה כדי להאיץ את קצב הצמיחה ולעמוד ביעדי הצמיחה שהציב.

מניות יצרניות כלי רכב עלו לאחר פרסום נתוני המכירות בארה"ב אתמול. מיצובישי מוטור זינקה 5% וסוזוקי מוטור עלתה בכ-4%.