צופים בפרסומות? האפליקציה הזו תשלם לכם כסף על זה

האפליקציה הישראלית ADmi מציעה לגולשים 25-35 אגורות לכל פרסומת שבה הם צופים ■ המפרסמים זוכים במיקוד רב של קהל יעד מפולח ומדוייק שהזין את תחומי העניין שלו ובהתאם נחשף לפרסומות רלוונטיות

אנחנו מבלים כל היום מול הסמארטפון שלנו - אפליקציה חדשה גם תשלם לכם עבור זה. האפליקציה הישראלית החדשה, ADmi, שעלתה בימים האחרונים לאפסטור (להורדה) ולגוגל פליי (להורדה) משלמת כסף לצרכנים עבור צפייה בפרסומות, וגם מסייעת למפרסמים להגיע ישירות לקהל המטרה המדויק שהם מסמנים.

אפליקציית ADmi (לאתר האינטרנט) (לעמוד הפייסבוק) מציעה לבעלי הסמארטפונים והטאבלטים (אייפון מגרסת IOS 6 ומעלה, ואנדרואיד בגרסה 4 ומעלה) מגוון פרסומות בתחומים רבים שהמשתמשים צופים בהן ומקבלים כסף עבור הצפייה. נכון לעכשיו על כל פרסומת הצופה יקבל 25-35 אגורות, ולאחר שיצבור צפיות לסכום מינימלי של 30 שקל - יישלח לו כסף באמצעות העברה ישירה לחשבון הבנק, צ'ק בדואר או העברה לחשבון PayPal.

למי שחשב כבר שצריך לראות כמות גדולה של פרסומות כדי להגיע לתשלום המינימום (85-120 נכון לעכשיו) אז לדברי היזמים, ככל שיתווספו יותר משתמשים באפליקציה, מה שיעודד את המפרסמים להגביר את הפעילות, הכוונה היא להוריד את סכום המינימום לצבירה מ-30 שקל ל-10-15 שקל, ולהגדיל את תעריף התשלום לגולש ל-50 אגורות לכל פרסומת.

האפליקציה שומרת על אנונימיות המשתמש. מי שיוריד את האפליקציה יתבקש להזין רק מין, גיל ועיר מגורים, ולאחר מכן יקבל הצעות לצפייה בפרסומות בתחומים שעשויים לעניין אותו. מדי יום עולות פרסומות חדשות לאפליקציה, המעדכנת אוטומטית את המשתמש בהתאם לנתונים שהזין. נכון להיום מופיעות פרסומות בקטגוריות הרכב, חשמל ואלקטרוניקה, נופש, הורים וילדים, בריאות ויופי, מוצרי צריכה ועוד, כמו גם קדימונים של סרטי קולנוע, והתחומים צפויים להתרחב.

לאחר שידור של הפרסומת, עומדות לרשות המשתמש מספר שניות לאשר את הצפייה, ולחיצה על המסך בזמן המוקצב מזכה אוטומטית את חשבונו בסכום שצוין. טרם הצפייה מעודכן הצופה כמה כסף הוא יוכל לצבור כשהסכום משתנה בין פרסומת לפרסומת. בהמשך תאפשר האפליקציה ליוזר להגיע ישירות לאתר המפרסם, ואם יירצה גם להשאיר פרטים כדי שהמפרסם יחזור אליו.

בעזרת האפליקציה, המפרסמים זוכים במיקוד רב של קהל יעד מפולח ומדוייק שהזין את תחומי העניין שלו ובהתאם נחשף לפרסומות רלוונטיות. זאת, בניגוד לתשלום עבור מספר רב ביותר של חשיפות ללא הבדל ופילוח של צופים.

המפרסם משלם רק על צפייה בפרסומת שאושרה בפועל, ולא על עצם שליחת הפרסומת לצופה בלבד. בנוסף, בגלל העובדה שהגולש מאשר בפועל את הפרסומת וצופה בה בסמארטפון שלו, רמת הקשב והריכוז שלו בתוכן עולה. בסוף הקמפיין מקבל המפרסם דוח מפורט ומפולח עם נתוני הצפייה בפרסומות שלו.

מי שעומד מאחורי האפליקציה הישראלית הוא רן דולב (42), יזם ובעלים לשעבר של בית ההשקעות הדר דולב, ושל אתר הרכישות הקבוצתיות "עם 1"; ורותם שפיר (39), הבעלים של אתר "פותרים" (אתר לפתרונות תרגילים במתמטיקה). היזמים צופים הכנסות של מאות אלפי שקלים בשנה.

באפליקציה הושקעו עד כה כמה מאות אלפי שקלים, וצפויה השקעה של עוד כמה מאות אלפי שקלים בשיווק והפצה. המודל העסקי מבוסס על תשלומים מהמפרסמים בלבד, שמהם ינוכה כאמור התשלום למשתמשים באפליקציה בהתאם לצפיות. היזמים מצפים לגייס מאות אלפי יוזרים ישראליים בפרק זמן קצר, ואז לצאת לחו"ל עם האפליקציה. כ-5 ימים לאחר ההשקה הרשמית רשומים כבר כ-6,500 יוזרים והיזמים מזהים קצב הורדות מהיר.

"בימים אלה סיימנו סבב ראשון בין משרדי הפרסום הגדולים, והתגובות שלהם ושל המפרסמים מפרגנות מאוד", אמר רן דולב, יזם ומבעלי האפליקציה. "למפרסמים משתלם לדעת מי הם הצופים שלהם, ברמת נתוני המגדר והגיל בלבד, וגם לדעת שהם אכן צפו בפועל בתוכן שלהם. המפרסמים רואים באפליקציה מדיה חדשה שפותחת ערוץ קשר ישיר לקהל הסופי הממוקד לקמפיין, קהל קשוב בעל רצון חופשי לצפות בפרסומות - כי הרי הוא מקבל כסף עבור זה", לדבריו.

רותם שפיר, מבעלי האפליקציה, מוסיף: "לדעתנו הצרכנים לא אוהבים פרסומות שנתפסות כחובת צפייה, סוג של מס עבור צריכת תוכן. חשבנו שהצד ההפוך הוא ההגיוני יותר - שהמפרסם הוא זה שישלם לנו הצרכנים בעבור הזמן שאנחנו משקיעים בצפייה במסרים שלו. הצופים הם אלו שבוחרים באילו פרסומות לצפות, כמה, ועל מה לקבל כסף. אני רואה את זה כמקור הכנסה נוסף שיכול להגיע לכמה מאות שקלים בחודש למשפחה בעלת מספר מכשירים".