היום זה קורה: גוגל מבצעת פיצול מניות ביחס של 2 ל-1

על כל מניה שהמשקיעים מחזיקים הם יקבלו שתי מניות - אך ערכן יהיה שווה ■ לאחר הספליט, סוג אחד של מניות גוגל ,Class A , ייסחר תחת הסימול GOOGL, בעוד הסוג השני, Class C, ייסחר תחת הסימול הרגיל של המניה - GOOG

לידיעת ממשקיעי גוגל: החברה תבצע היום (ד') פיצול מניות (ספליט) כך שעל כל מניה אחת שמחזיקים המשקיעים הם יקבלו שתי מניות. המהלך נועד לסייע למייסדי החברה לארי פייג' וסרגי ברין להשיג שליטה טובה יותר על ענקית האינטרנט והטכנולוגיה ולמנוע מצב של דילול ההשקעות שלהם.

לאחר הספליט, משקיעים שהחזיקו במניית גוגל עד ה-27 במארס, יקבלו שתי מניות, מניה אחת מסוג Class A, שתיסחר תחת הסימול GOOGL, ומניה נוספת מסוג Class C, שתיסחר תחת הסימול הרגיל של החברה - GOOG. נציין כי שני סוגי המניות יהיו שווים בערכם, אך ההבדל הוא שלבעלי מניות מסוג A תינתן זכות הצבעה ולמחזיקי מניות מסוג C לא תינתן זכות שכזו.

למעשה, המהלך נועד לסייע לשני המסיידים להשיג שליטה טובה יותר בחברה ולמנוע מצב של דילול מניות השליטה שהם מחזיקים כאשר החברה מצבעת הנפקות וגיוסי הון. בנוסף, מומחים בשוק מציינים כי מבנה הון המניות החדש של גוגל יעניק לה גמישות במונחים של מיזוגים ורכישות שבהם יעשה שימוש במניות החברה כחלק מהעסקאות. כמו כן מייסדי החברה פייג' וברין, יקבלו מניה אחת מסוג C על כל מניית שליטה מסוג B שהם מחזיקים.