מיטב דש הפריש 8 מ' ש' על משרדים שלא השכיר

עדכנה בדוחות על הפרשה בגין "חוזה מכביד" בתחום הנדל"ן - משרדים שאינם מאוישים מאז ינואר 2014 ושמיטב דש לא מצליח להשכירם

בית ההשקעות מיטב דש, שבשליטת צבי סטפק ואלי ברקת, פרסם בתחילת השבוע את תוצאותיו העסקיות לשנת 2013, מהן עלה כי בית ההשקעות הממוזג הרוויח בתקופה זו כ-6 מיליון שקל בלבד (במונחי פרופורמה). צלילה לדוחות הכספיים מגלה כי סיבה אחת לרווח הנמוך הייתה הפרשה של 8 מיליון שקל בגין "חוזה מכביד" בתחום הנדל"ן, הפרשה אשר חושבה על בסיס אומדן שערכה החברה לפער הצפוי בין התמורה שתתקבל משכירות משנה, לבין חבות החברה על פי החוזים הנוכחיים עליהם היא חתומה.

בית ההשקעות הממוזג ריכז את משרדיו, מאז תחילת השנה הנוכחית, בשש קומות משרדים במגדל צ'מפיון ברחוב ששת הימים בבני ברק, עבור דמי שכירות של 14.5 מיליון שקל לשנה, בתוספת מע"מ. בד בבד, נטש מיטב דש את המשרדים ששכר במספר בניינים, כשההפרשה מיוחסת לשניים מהם - בית דיסקונט ברחוב יהודה הלוי בת"א ומגדל אדגר בפ"ת. בשני אלו, תשלומי השכירות העתידיים שהוא ממשיך לשלם, עולים על התועלת הכלכלית העתידית הצפויה לבית ההשקעות מהם.

בבית דיסקונט, שם מושכרים השטחים עד 2017, שולמו אשתקד דמי שכירות חודשיים של 600 אלף שקל. מרבית שטחי המשרדים שננטשו אינם מאוישים כיום, והם מוצעים להשכרה. במגדל אדגר, שם השכירות עד 2016, שולמו אשתקד דמי שכירות חודשיים של 100 אלף שקל. מאז ינואר 2014 המשרדים אינם מאוישים ומיטב דש מנסה להשכירם.

מגדל אדגר נמצא בבעלות חברת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן, ושכנו בו בעיקר משרדי מיטב גמל (קומה וחצי בשטח של כ-1,300 מ"ר). ביטוח ישיר הייתה עד לאחרונה בעלת עניין מרכזית במיטב, לאחר שמיזגה לתוכה את בית ההשקעות ישיר ב-2010. העברת המשרדים מפ"ת לבני ברק גרמה לקרע בין משפחת שנידמן לראשי מיטב דש, שתורגם להוצאת כספי ביטוח ישיר מניהול בית ההשקעות, ובהמשך למכירת מניותיה בו.