נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע נאומו של מריו דרגי

הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי ב-0.25% ■ דרגי: ישנה אפשרות של הקלה כמותית ■ אתמול ננעל מדד ה-S&P 500 בשיא חדש ■ הממשל בסין הכריז על שורת צעדים לתמיכה בצמיחה

המסחר במרבית בורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות קלות, על רקע דבריו של יו"ר ה-ECB לגבי האפשרות של הקלה כמותית, ולאחר נעילה חיובית אתמול בוול סטריט. הבנק המרכזי האירופי פרסם בשעות הצהריים (שעון ישראל) את החלטת הריבית לחודש אפריל, אשר נותרה ללא שינוי בשיעור שפל של 0.25%.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) הותיר היום את ריבית גוש האירו על כנה ברמת שפל של 0.25%, ובמסיבת העיתונאים שלאחר פרסום ההחלטה אמר יו"ר הבנק, מריו דרגי, כי הבנק דן באפשרות להכניס לשימוש אסטרטגיה של הקלה כמותית. דרגי ציין כי בעוד בחודש הקודם לא היה דיון מפורש באופציה של הקלה כמותית, כעת ברור שישנה דאגה מפני האינפלציה הנמוכה לאורך זמן. דרגי אמר כי "ה-ECB יצטרך לחשוב ברצינות על אופן יישום ההקלה הכמותית". בנוגע לאינפלציה, שנמצאת בשפל של 0.5% בגוש האירו, דרגי אמר כי המצב מקשה על התאמות כלכליות, מחירי מוצרים ומשכורות בגוש האירו.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס, מציין היום כי "למרות השיאים החדשים אשר נרשמים בשווקים יום אחר יום, ברקע למאקרו מעודד ומחירו האפסי של הכסף נראה כי הסוחרים מתחילים להתגונן לקראת נתון האבטלה הקריטי אשר יפורסם מחר, וכן מפני תנודה אפשרית בעקבות נתוני המאקרו אשר צפויים להגיע מאירופה. משמעות הדבר כי המשקיעים חוששים בטווח הקצר ממהלך מימוש קל, ובטווח הבינוני ממהלך ירידות עמוק יותר".

מעבר להחלטת הריבית, בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים חשובים. הקריאה האחרונה של מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים ירדה מעט לרמה של 52.2 נקודות, לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על 52.4 נקודות. בהמשך יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות.

מניית יצרנית הצמיגים הפינית Nokian Renkaat נופלת בכ-6% לאחר שפרסמה אזהרת הכנסות ורווח, בעקבות החולשה בכלכלת רוסיה. מניית דויטשה בנק יורדת בכ-1.7% לאחר שג'יי.פי מורגן חתך המלצה על הבנק ל"נייטראלי" לעומת "משקל יתר".

הין היפני המשיך להחלש

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') במגמה מעורבת. זאת, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אתמול, תמריצים כלכליים עליהם הכריז הממשל בסין והחלשות הין היפני לשפל של חודשיים מול הדולר.

מדד הבנצ'מרק האזורי, ה- MSCI Asia Pacific, עלה זה היום השביעי ברציפות במה שמסתמן כראלי הארוך ביותר מתחילת השנה. זאת לאחר שאתמול ננעל מדד ה-S&P 500 בשיא נוסף, זה היום השני ברציפות, בעקבות נתוני מאקרו מעודדים, במרכזם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של כ-191 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש מארס. היום יתפרסמו בארה"ב תביעות האבטלה השבועיות, המאזן המסחרי ונתונים נוספים. מחר, נזכיר, יפורסם דוח התעסוקה המלא.

הממשל בסין הכריז אמש על שורה של צעדים שנועדו לתמוך בצמיחה. הצעדים כוללים בין היתר תגבור ההוצאות הממשלתיות לתמיכה בפרוייקטים של בניית מסילות רכבת וכן הפחתת מסים לחברות קטנות.

"אנחנו מתחילים לשמוע דברים חיוביים מצד בכירים סינים, בכל הנוגע לתמריצים אפשריים בסין", אומר אנגוס גלוסקי, מנהל השקעות בחברת White Funds Management. "בסך הכל, הפעילות הכלכלית ושוק העבודה ממשיכים להתשפר באירופה וארה"ב", הוא הוסיף.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום בסין מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם קריאה של 54.5 נקודות בחודש מארס, נמוך מהקריאה הקודמת שעמדה על 55 נקודות. עם זאת, מאחר והקריאה היא מעל 50 נקודות, עדיין מדובר בצמיחה בפעילות בסקטור השירותים.