בעיות בקידוח "מגד 6": הסנסור לא מגיע לתחתית הבאר

גבעות עולם: תוצאות הלוגים שבוצעו בעומקים שמעל 4,450 מטר אינם נותנים ממצאים חד משמעותיים לגבי הימצאותו של הצמנט או איכותו

בשותפות גבעות עולם לא מצליחים לפתור את הבעיות בקידוח "מגד 6". הבוקר עדכנה השותפות בהודעה לבורסה כי בוצעו לוגים מיוחדים לבדיקת איכות וגובה הצמנט שהוחדר לבאר לפני כששה שבועות. הכבל ובו הסנסור לביצוע הלוגים הורד עד לעומק של 4,450 מטר. ניסיונות השותפות להורדת הכבל עד לתחתית הבאר, בעומק של 4,754 מטר, לא צלחו.

בשלב זה, מציינים בגבעות , לא ניתן לדעת בוודאות מה הסיבות לכך שלא ניתן להוריד את הסנסור עד לתחתית הבור. "השותף הכללי סבור שב-300 המטרים שבתחתית הבאר נותרו משקעים של שאריות בוץ אשר מנעו את המעבר של הסנסור".

כמו כן תוצאות הלוגים שבוצעו בעומקים שמעל 4,450 מטר אינם נותנים ממצאים חד משמעותיים לגבי הימצאותו של הצמנט או איכותו.

"השותף הכללי מבקש לציין כי מהממצאים שהתקבלו עד כה מהלוגים ישנם אינדיקציות לקיום הצמנט בעומק של 4,270 מטר. אינדיקציות אלו מחזקות את האפשרות שהצמנט קיים בעומקים הללו אך אינו מזוהה ע"י הלוגים שכן טרם התייבש לחלוטין. ייתכן ויתקבלו תוצאות טובות יותר לאחר שיסתיים תהליך הייבוש של הצמנט".

עוד אומרים בגבעות כי השותף הכללי בסיוע יועציו יעבדו וינתחו את המידע שהתקבל במהלך ביצוע הלוגים. לאחר מכן תגובש דרך לניסיון התמודדות עם הנסיבות שתוארו לעיל. "השותף הכללי יפרסם דו"ח מיידי לאחר שתגובש דרך ההתמודדות בו יפורטו ההשלכות על לוחות הזמנים לביצוע המבחנים והעלויות נוספות ככל שיהיו".