מנכ"ל אלקטרה צריכה יקי ודמני הודיע על התפטרותו

החברה לא פירטה את הסיבות להתפטרות ודמני, ודיווחה כי מועד העזיבה בפועל טרם נקבע

‎‎אחרי שבע שנות כהונה בראשה של יבואנית מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), הודיע היום המנכ"ל יקי ודמני על התפטרותו מהתפקיד. מועד סיום עבודתו של ודמני ייקבע בתיאום בינו לבין יו"ר החברה דניאל זלקינד, מבעלי השליטה בה.

ודמני מסר היום, כי "היו אלה שנים נפלאות של עשייה והובלת החברה לשורה הראשונה של החברות בישראל. אמ"צ היא חברה ישראלית גאה, שבורכה בעובדים נפלאים, ואני מאחל לה ולכל קבוצת אלקו את כל ההצלחה שבעולם".

אמ"צ, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו, פועלת עבורה בייצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, רשתות שיווק למוצרי חשמל והפעלת רשת "אייס אוטו דיפו".

ודמני, שהצטרף לאמ"צ בתחילת 2007, הגיע אליה לאחר שכיהן כמנכ"ל רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס, שחמש שנים לאחר מכן נרכשה על-ידי אמ"צ, לאחר שנקלעה לקשיים. ‏טרם לכך מילא ודמני מספר תפקידים בכירים, בהם מנכ"ל טמפו וסמנכ"ל המכירות של עלית, אחרי שפרש משירות הביטחון הכללי.

‏ודמני הוביל את הנפקתה של אמ"צ בבורסה בסוף 2010, לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל. היום נסחרת החברה בשווי של כ-680 מיליון שקל בלבד - אחרי צניחה שבועית של 21% במניה, בהמשך לפרסום דוחות כספיים גרועים לרבעון הרביעי של 2013.

ברבעון האחרון אשתקד רשמה אמ"צ הפסד של כ-29 מיליון שקל, ובסיכום שנתי נחלשו רווחיה ב-9% ל-35 מיליון שקל. ‏ברקע למגמה השלילית הסבירו באמ"צ כי החברה סבלה מהפחתות ערך, מירידה בתוצאות פעילות מיזוג האוויר ומהתגברות התחרות בתחום קמעונות החשמל. יחד עם זאת, במהלך כהונתו של ודמני הרחיבה החברה במידה משמעותית את תחומי פעילותה, חיזקה את מעמדה בשוק והגדילה את מחזור המכירות השנתי שלה מ-1 ל-3 מיליארד שקל.‏

בשנותיה תחת ודמני רשמה אמ"צ רווח נקי מצטבר של כ-452 מיליון שקל (נתונים חלקיים ל-2007) וחילקה לבעלי מניותיה דיבידנדים בהיקף של כ-455 מיליון שקל. ‏במהלך כהונתו באמ"צ הספיק ודמני לצבור תגמולים של 31 מיליון שקל בשש שנים (2008-2013) - כשליש מהסכום בתגמול מנייתי.‏

משכורתו החודשית של ודמני, המתעדכנת מדי רבעון, עמדה בסוף 2013 על 97 אלף שקל, ונוסף על כך הוא נהנה ממשכורת 13, מרכב מקבוצה 7, מהחזר הוצאות ומהטבות נוספות. ‏כמו כן זכאי ודמני למענק שנתי של 2% מהרווח השנתי של אמ"צ לפני מס, בנטרול תוצאות חד-פעמיות, על בסיס רבעוני.

ב-2013 נהנה ודמני משכר בעלות של 3 מיליון שקל, כולל מענק של 1.1 מיליון שקל. ‏‎‎‏