נעילה שלילית בוול סטריט; "S&P יעלה - ואז יתחיל תיקון"

מחר יתפרסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס ■ נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בסן פרנסיסקו: הבנק המרכזי צריך להעלות את שיעורי הריבית במחצית השנייה של 2015 ■ יו"ר ה-ECB: דנים באפשרות של הקלה כמותית

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות, על רקע פרסום נתוני מאקרו בארה"ב, שהיו פחות טובים מהצפי. מוקדם יותר היום אמר יו"ר ה-ECB מריו דרגי כי ישנה אפשרות לשימוש בהקלה כמותית, לאחר הצהרת הריבית של הבנק.

מדד ה-S&P צפוי להגיע לשיא של 1,900-1,950 נקודות במהלך 2014, ולאחר מכן להתחיל מהלך של תיקון של עד 30%. כך לפי התחזית לרבעון השני ולהמשך השנה שמספק הבנק האירופי סקסו בנק. כלכלני הבנק מעריכים עוד כי הפדרל ריזרב ייאלץ לעצור את מדיניות צמצום ההקלה הכמותית לקראת סוף הרבעון השני, בצל נתוני הצמיחה שיהיו נמוכים מקונצזוס התחזיות.

העיניים בוול סטריט ובשוקי העולם נשואות למשרד העבודה האמריקאי, שצפוי לפרסם מחר את דוח התעסוקה לחודש מארס. על פי הערכות, שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 199 אלף משרות, ושיעור האבטלה ירד מ-6.7% ל-6.6%. אתמול פורסם סקר ה-ADP, שהצביע על יצירה של 191 אלף משרות, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בסן פרנסיסקו ג'ון ויליאמס התראיין אמש לסוכנות הידיעות רויטרס, וציין כי הבנק המרכזי צריך להעלות את שיעורי הריבית במחצית השנייה של 2015. עם זאת, ויליאמס הדגיש כי הצעד הזה צריך להיעשות בצורה הדרגתית בלבד, "תוך שמירה על שיעורי ריבית נמוכים יחסית במשך זמן".

היום פורסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שעלו ב-16 אלף ל-326 אלף, לעומת צפי הכלכלנים ל-320 אלף. הממוצע של החודש האחרון עומד על 319,500 תביעות חדשות לדמי אבטלה.

כמו כן פורסם נתון הגרעון המסחרי, שעלה בפברואר ב-7.7% ל-42.3 מיליארד דולר, שיא של חמישה חודשים. הכלכלנים צפו עלייה ל-39.7 מיליארד דולר, לעומת 39.3 מיליארד דולר בינואר.

בנוסף פורסם מדד ISM שעלה ל-53.1 נקודות במארס לעומת 51.6 נקודות בפברואר. אנליסטים צפו קריאה של 53.3 נקודות.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) הותיר היום את ריבית גוש האירו על כנה ברמת שפל של 0.25%, ובמסיבת העיתונאים שלאחר פרסום ההחלטה אמר יו"ר הבנק, מריו דרגי, כי הבנק דן באפשרות להכניס לשימוש אסטרטגיה של הקלה כמותית. דרגי ציין כי בעוד בחודש הקודם לא היה דיון מפורש באופציה של הקלה כמותית, כעת ברור שישנה דאגה מפני האינפלציה הנמוכה לאורך זמן. דרגי אמר כי "ה-ECB יצטרך לחשוב ברצינות על אופן יישום ההקלה הכמותית". בנוגע לאינפלציה, שנמצאת בשפל של 0.5% בגוש האירו, דרגי אמר כי המצב מקשה על התאמות כלכליות, מחירי מוצרים ומשכורות בגוש האירו.

ספליט בגוגל

גוגל נסחרת לאחר שביצעה אתמול ספליט במניותיה, כך שעל כל מניה אחת שמחזיקים המשקיעים הם יקבלו שתי מניות, אחת מסוג Class A שתיסחר תחת הסימול GOOGL, ומניה נוספת מסוג Class C שתיסחר תחת הסימול הרגיל של המניה - GOOG. ערכן של המניות יהיה שווה וההבדל היחיד הוא שלבעלי המניות מסוג A תהיה זכות הצבעה.

ענקית מוצרי החקלאות אגריום הודיעה אמש כי ברקע התחלה מאוחרת של עונת האביב, התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה יפספסו את התחזיות המוקדמות.

אלוט תקשורת הודיעה היום על קבלת הזמנה בהיקף של 5 מיליון דולר ממפעיל תקשורת קווית וסלולרית בדרג Tier one מ-EMEA, עבור פתרון Allot Service Gateway ופתרון ניתוח המידע Allot ClearSee.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]