מניית היום: זכתה בחוזה ענק - וטסה 54% בבורסה

אי.אל.די זכתה בחוזה בהיקף של 40-45 מיליון אירו לתקופה של 5 שנים

מניית אי.אל.די. טסה היום (א') במסחר בבורסה לאחר שהודיעה על זכייה בחוזה הנכסף לתפעול ותחזוקת כלי טיס ללקוח באירופה.

לפי דיווח של החברה לבורסה, היקף החוזה הינו 40-45 מיליון אירו על פני 5 שנים. לאחרונה זינקה מניית החברה בשל דיווח על התקדמות במכרז האמור. המניה נסחרת היום בבורסה לפי שווי של כ-42 מיליון שקל, לעומת כ-8 מ' ש' לפני שדיווחה על התקדמות במכרז.

"להערכת החברה, לתוצאות המכרז הנ"ל צפויה להיות השפעה מהותית על פעילות החברה בכלל והתוצאות הכספיות שלה בפרט, עוד השנה", נכתב בדיווח. החברה מציינת כי היא "ערוכה מבחינת כל הדרוש ממנה על מנת להניע פרויקט זה, עם דגש, על כוח אדם מתאים ומימון הפעילות הנחוצה על מנת לבצע את העבודה בהצלחה".

זיגמונד בלובבנד, מנכ"ל ונשיא אי.אל.די, הוסיף כי "ההחלטה לבחור בנו מהווה הבעת אמון גדולה מצד הלקוח הקיים והיא התאפשרה הודות לרבים מעובדי ומנהלי החברה שעמלו על כך במשך חודשים ארוכים. יש מבחינתנו חשיבות גדולה מאוד להיקף ולמשך הזמן בו צפוי להתבצע פרויקט זה. כמו-כן, זכייה זו תואמת את היעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה".

כבר בפרסום תוצאותיה הכספיות לסיום שנת 2013 מציינת החברה את החוזה הנ"ל כמהותי לפעילותה. "השפעות החוזה יבואו לידי ביטוי בתוצאות הפעילות של החברה ובעיקר בעלייה חדה בהיקף ההכנסות, תזרים המזומנים והרווח כבר בשנת 2014".

את 2013 סיימה אי.אל.די בהפסד נקי של 4.1 מיליון שקל לעומת 2.53 מיליון שקל ב-2012. מחזור המכירות התסכם בכ-56 מיליון שקל, מעט יותר מהתקופה המקבילה. החברה הסבירה בדוחותיה כי הירידה בתוצאותיה העסקיות נובעת בעיקר מקיטון בהכנסות מפעילות הייעוץ בארץ, באיפרה וצפון אמריקה שמותנה באופן חלקי מגידול בהכנסות בתחום ההכשרה כתוצאה מזכיה במכרז של משרד הבטחון ומהכנסות מגזר בדיקות תוכנה והשמה, המתאפיינים ברמת רווחיות נמוכה יותר (מפעילות באירופה) ומהפרשה לחובות מסופקים בסך של כ-313 אלף שקל.