הבורסה משיקה מדד חדש למניות ביומד וטכנולוגיה

ב-11 במאי יושק מדד ת"א טק-עילית שיכלול את המניות של החברות הגדולות בענפי הביומד והטכנולוגיה

מדד חדש בדרך לבורסה: דירקטוריון הבורסה אישר ביום חמישי האחרון את השקת מדד ת"א טק-עילית, אשר יכלול את המניות של החברות הגדולות בענפי הביומד והטכנולוגיה. המדד יושק ב-11 במאי.

במדד החדש תיכללנה חברות בעלות שיעור החזקות ציבור מינימלי של 25% ושווי שוק מינימלי של 400 מיליון שקל. שווי השוק הנדרש מחברות אשר תבצענה הנפקה ראשונה ותיכנסנה למדד במסלול המהיר יהיה 200 מיליון שקל לפחות. במדד החדש אין הגבלה של מספר המניות ומשקל כל מניה יעמוד על 10% לכל היותר.

הנהלת הבורסה מדגישה כי המדד החדש צפוי להיות גם חלק ממדד "היי-טק ישראלי" חדש שיחושב ע"ימחשב מדדים בינלאומי וצפוי להוות נכס בסיס למוצרים עוקבי מדדים, ובכך יאפשר חשיפה של תעשיית ההיי-טק הישראלית למשקיעים זרים.

היום רשומות בבורסה 34 מניות העומדות בקריטריונים של מדד ת"א טק-עילית, 23 מהן מניות טכנולוגיה ו-11 מניות ביומד. שווי החזקות הציבור במניות אלה עומד על כ-45 מיליארד שקל.

"השקת המדד הינה צעד ראשון ביישום החלטות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המו"פ אשר הגישה את המלצותיה לעידוד רישום למסחר של חברות טכנולוגיה בבורסה", מסרה הנהלת הבורסה, בראשות יוסי ביינארט.

עם השקת המדד החדש הוחלט גם על הרחבת מדד ת"א בלוטק-50 למדד ת"א-בלוטק שיכלול את כל המניות הנכללות במדדי ת"א-טכנולוגיה ות"א-ביומד, ללא הגבלה של מספר המניות במדד, החל מ-15 ביוני (מועד העדכון הקרוב של הרכב מדדי המניות). בעקבות השינוי המוצע, צפויות להתווסף למדד ת"א-בלוטק 7 מניות בשווי שוק של כ-950 מיליון שקל.