הערכות: ארדן ימנע שת"פ של מפעילי סלולר ותיקים

משרד התקשורת מתכוון לפרסם בקרוב נייר מדיניות לשוק הסלולר ■ הערכה אחרת מדברת על איסור שת"פ בין הוט לבזק

משרד התקשורת מתכוון לפרסם בקרוב נייר מדיניות לשוק הסלולר, וממנו ניתן יהיה להבין לאן מועדות פניו של שר התקשורת גלעד ארדן. בשוק מסתובבות הערכות שונות לגבי נייר המדיניות שיתפרסם ויש המעריכים שארדן יציג דרכו את המדיניות שלו לגבי השאלה הכי מסקרנת בשוק והיא כמה רשתות סלולריות הוא רוצה שיהיו במדינת ישראל.

על פי אחת ההערכות, נייר המדיניות יכלול קביעה לפיה ייאסר שיתוף פעולה בין קבוצת הוט לבזק בנושא איחוד רשתות סלולריות. על פי הערכות אחרות, הנייר יכלול איסור על שחקנים גדולים (בעלי נתח שוק מסוים) לשתף פעולה ביניהם באיחוד רשתות סלולריות.

מכיוון שהנייר עוד לא הושלם, לא ניתן להעריך באופן סופי מה יהיה בו, אך ניתן להעריך במידה רבה של סבירות שבכל מקרה משרד התקשורת לא ירצה לראות איחוד רשתות בין המפעילים הוותיקים. זה אומר שהכיוון של ארדן הוא למנוע את הסכם איחוד הרשתות של סלקום-גולן טלקום-פלאפון ולהתיר בתנאים את הסכם פרטנר הוט מובייל.

הנייר צפוי להתפרסם השבוע או בתחילת שבוע הבא לפני הפסח, לאחר שיוגש לארדן הטיוטה הסופית לאישור.

על ארדן מופעלים לחצים כבדים לקבוע מדיניות לשוק הסלולרי על מנת שיתאפשר להשיק רשתות דור רביעי בארץ ולהקצות למפעילים תדרים שמתאימים לכך.

במקביל צפויה רשות ההגבלים לפרסם בקרוב את החלטתה בעניין איחוד הרשתות הסלולריות. מחר אמור להיות המועד האחרון למתן תשובה שלה בעניין איחוד הרשתות פרטנר והוט מובייל ואולם לא מן הנמנע שהיא תבקש הארכה נוספת.