לאומי מפסיק לעבוד עם חיסונים פיננסיים של רויטר

לאומי הודיע על המהלך במכתב ללקוחותיו ■ הערכות: הרקע לצעד החריג - אי-התאמה למדיניות ניהול הסיכונים של הבנק ■ חיסונים פיננסיים: "לא קיבלנו הסבר. אנו מתאמים פגישות עם הבנק כדי לברר את מהות העניין"

‎‎מה קרה בין בנק לאומי לחברת חיסונים פיננסיים, המנהלת חדר מסחר מהגדולים בשוק בתחום המט"ח? ל"גלובס" נודע כי לקוחות לאומי קיבלו בימים האחרונים מכתב, שלפיו הבנק מפסיק לעבוד עם חיסונים פיננסיים שבניהולו של ד"ר אדם רויטר.

מדובר בצעד חריג שבו בנק מודיע הודעה שכזו, בוודאי מול גוף בסדר הגודל של חיסונים פיננסיים. גורמים בכירים בבנק אמרו כי הצעד נעשה בשל כך, שההתנהלות מול החברה לא תאמה את ניהול הסיכונים של הבנק. גורם בחיסונים פיננסים ציין כי "אנו חוששים שמדובר במניעים מסחריים של הבנק ולא במניעים של ניהול סיכונים".

‏‏"החל מה-9 באפריל בנק לאומי לא יקבל מחיסונים פיננסיים חדרי עסקאות הוראות לביצוע עסקות בחשבונות לקוחות הבנק, ובכלל זאת הוראות לביצוע עסקות בחדר עסקות מט"ח ונגזרים. לפיכך, החל מהמועד הנ"ל לא תוכל למסור לבנק את הוראותיך באמצעות חיסונים פיננסיים", נכתב במכתב ששלח הבנק ללקוחותיו בימים האחרונים. לקוחות הבנק שביקשו לברר פרטים נוספים, קיבלו רק תשובה לקונית כי הבנק מפסיק לעבוד מול החברה. ‏

מחיסונים פיננסיים נמסר: "ביום חמישי קיבלנו בהפתעה מוחלטת וללא שום התראה מראש מכתב לקוני מבנק לאומי, שבו הוא מודיע על הפסקת העבודה, וזאת ללא שום הסבר נוסף. אנחנו מתאמים פגישות מול הבנק בכדי לברר את מהות העניין".

‎‎חיסונים פיננסיים, שהוקמה לפני 20 שנה, עוסקת בייעוץ פיננסי וייעוץ בניהול סיכונים. כמו כן לחברה חדר עסקאות מט"ח, ובאתר החברה מצוין כי נעשות בו עסקאות בהיקף של 1.5 מיליארד דולר בחודש בממוצע. החברה עובדת עם חברות רבות במשק בתחומים של המרות מט"ח, גידור ונגזרים. למעשה, חיסונים פיננסיים עושה בעבור לקוחותיה שופינג בין הבנקים למציאת הציטוטים והמחירים הטובים ביותר בפעילויות השונות, ומבצעת בשמם את הפעולות.